مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد عنوان کرد:نمایشگاه بین المللی کتاب بستری برای یک کلان رویداد فرهنگی است.

نمایشگاه بین المللی کتاب بستری برای یک کلان رویداد فرهنگی است

نشست بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد صبح امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در ابتدای این نشست جعفر مروارید در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از حضور همیشگی رسانه ها در و پوشش اخبار و رویدادهای فرهنگی مشهد گفت: بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد امسال با شعار کتاب، پیش ران مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی از ۸ آبان تا ۱۵ آبان آغاز خواهد شد و با توجه به شرایط استان و برنامه جامع استاندار خراسان رضوی که توجه به مثلث اقتصاد فرهنگی و این برنامه رونق تولید را هدف قرار است که این مهم نیازمند یک گفتمان سازی فرهنگی است. نمایشگاه کتاب از این جهت بهترین بستر برای این گفتمان سازی است. نمایشگاه بین المللی کتاب بستری برای یک کلان رویداد فرهنگی است. امسال سعی شده است که با این شعار و سیاستگذاری دعوت عمومی از فضای نخبگانی، فرهنگی و هنری و فضای عمومی صورت بپذیرد تا بر اساس یک دیپلماسی داخلی فرهنگی صدای واحد برای رونق تولدی و همدلی که در استان وجود دارد به گونه ای خوب است در فضای نمایشگاه کتاب توسعه بدهیم و کمک کنیم به تحقق رویکرد هایی که برای این فضا داریم.

مشهد به دلیل تاریخ کهن در فضای نشر پیشکسوتان ناشر و صنعت کهن چاپ قطب دوم کشور است. امام رضا(ع) خود منشا خیلی از فعالیت های فرهنگی در فضای خراسان هستند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد ادامه داد:نمایشگاه بین المللی کتاب از این جهت در چنین بستر غنی و کهنی استوار است. در نمایشگاه امسال سعی شده است به این میراث توجه بشود و شورای سیاست گذاری نمایشگاه که متشکل از ۲۱ کمیته تخصصی است که با برگزاری جلسات متعددی در این زمینه سیاست گذاری های کلانی را با کمک نهادهای همکار مانند شهرداری بستر را فراهم کرده است و هم در فضای تبلیغات شهری این تعهد را بر عهده گرفته اند و فضای شهر مشهد را برای برگزاری و بهره مندی نمایشگاه آماده کنند.

مروارید افزود : بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد در ۲۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با یکهزار غرفه در ۱۰ سالن برپا می‌شود که ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی در آن عرضه می‌گردد. هزینه‌های مرتبط با فراهم کردن امکانات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مشهد نسبت به سال گذشته سه برابر شده لذا کمک‌های دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه باید سه برابر شود.

در ادامه افشین تحفه گر معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۳۰ ناشر ثبت‌نام کردند که این تعداد شامل ۱۱۷ ناشر دانشگاهی، ۳۹ ناشر کمک آموزشی، ۱۰۵ ناشر کودک و نوجوان، ۴۶۹ ناشر عمومی و ۶ کتاب‌فروشی سطح شهر می‌شود. همچنین حضور بیش از ۲۵ ناشر بین‌المللی و ۸۰ نمایندگی نشر بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه کتاب قطعی شده است.

وی ادامه داد: مبلغ اختصاص داده شده به بن‌های تخفیف، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده که در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. با توجه به سهولت رفت و آمد، آماده‌سازی وسایل نقلیه عمومی و طراحی بهتر جهت دست‌یابی آسان به تمامی بخش‌های نمایشگاه، پیش‌بینی می‌شود این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد، مخاطبان زیادی داشته باشد.

تحفه گر اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه همه کتاب‌ها با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود که ۲۰ درصد تخفیف مربوط به بن‌های کتاب و باقی آن مربوط به ناشران است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.