از راه‌های دور و نزدیک، بی‌تکلف و خالصانه سختی سفر را به جان و دل می‌خرند تا دقایقی در حریم حرم امام رئوف (ع) آرام و قرار گیرند. اینجا از هرکسی که سؤال می‌کنی از اعماق وجودش دوست دارد دقایقی را هر چند کوتاه زیر سقف دولتسرای امام رضا (ع) حضور داشته باشند.

 مشهد انرژی اش را از حرم امام رضا(ع) می گیرد

یک زیارت کوتاه فاصله نیت زیارتت تا رسیدن به حرم ضامن آهو. در آستانه شهادت امام‌رضا(ع) با چند هنرمند کشورمان درباره حال و هوای زیارت امام رضا(ع) گفتگو کردیم.

امام رضا(ع) هوای همه را دارند

فرحناز منافی ظاهر(بازیگر) : همین که شماره ۰۵۱ را دیدم دلم پر کشید برای حرم امام رضا(ع).همه می دانند که من سالهاست که در سینما و تلویزیون فعالیت می کنم ولی فقط یک بار این افتخار را داشتم که در مشهد مقدس برای بازی در یک فیلم تلویزیونی حضور داشته باشم و همان یک بار برای برکت تمام کارنامه کاری ام کفایت می کند. اتفاقا همان یک بار هم شب شهادت امام رضا بود(ع).با اینکه شب شهادت بود ولی هیچ حس غربتی نداشتم همه جا پر از عطر و نور و روحانیت بود. همه حرم امام رضا (ع) در هر لحظه ای پر از برکت است. شب شهادتشان هم با همه غربتی که دارد ولی آرامبخش است. من در این شب عنایت امام رضا (ع) را به چشمم دیدم و بیش از پیش به عنایاتشان مطمئن شدم. ایشان به همه ما توجه دارند و به قولی هوای هممان را دارند. از ایشان در شب شهادتشان می خواهم که بار دیگر زیارت مزجع نورانیشان را نصیبم کند.

شب شهادت دلم در حرم است

انوش معظمی(بازیگر) : با اینکه متاسفانه هیچ گاه اجازه و افتخار حضور در شب شهادت ایشان را برای حضور در مشهد نداشته ام ولی همیشه و هر ساله دلم در این شب در حرم مطهرشان و بین همه عزادارانشان بوده است. من مطمئنم که امام رضا (ع) به همه ما توجه دارند و امیدوارم امسال این افتخار و عنایت را به من داشته باشند تا بتوانم برای یکبار هم که شده در شب شهادتشان در مشهد و کنار مرقدشان باشم. امین

دل همه ایرانیان پر می شکد که شب شهادت حرم باشند

رضا ناجی (بازیگر) : ای من به قربان نام امام رضا(ع).بله من شب شهادت ایشان در حرم حضور داشته ام. آن همه نور و شمع آنهم هم برکت و معنویت. حرم امام رضا (ع) آن شب غم عجیبی دارد. کدام ایرانی را می شناسید که در این شب دلش نخواهد در محضر آن همه نور و کرامت باشد. همه دلمان پر می شکد که برای تعظیم و سلام خدمتشان برسیم. بیایید هر کداممان که در این شب در حرم شریفشان افتخار حضور داریم برای همه مریض ها دعا کنیم. در محضر امام مهربانی ها نمی شود چیزی جز خوبی برای هموطنانمان بخواهیم.

مشهد انرژی اش را از حرم امام رضا(ع) می گیرد

رضا توکلی(بازیگر) :بخدا اگر سفر به مشهد را با هر وسیله ای ارزان کنند خیلی ها آرزو به دل نمی ماند دیگر کسی نیست که وقتی اسم امام رضا(ع) را می اوری اشک در چشمش ظاهر شود و آه حسرت بکشد. من در کودکی بارها و بارها شب شهادت تا اذان صبح در حرم بوده ام و اینجا تنها جایی است که شما به رهایی می رسید. مسیر همه جا به مشهد و حرم امام رضا (ع) مسیر عاشقی است جاده عشق است. مشهد همه انرژی و طراوتش را از وجود حرم امام رضا(ع) می گیرد. حرم ایشان اتمسفری دارد که در هر زمان که شما مشرف می شوید حتی شب شهادتشان بعد خیلی سبک بال حرم را ترک می کنید. خداراشکر که من بارها و بارها افتخار این را داشته ایم که شب شهادتشان در حرم رضوی باشم اینکه من بخواهم بگویم که حال و حسی داشته ام اصلا گفتنی است حالی است که نمی شود وصف کرد. اصلا فیزیکی نیست که بشود توصیفش کرد. اتفاقی است که فقط برای خود شما، شمایی که مشرف میشوید و اجازه حضور پیدا می کنید قابل لمس است.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.