نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، با مقایسه فعالیت روحانیت و دیگر فعالیت‌های اجتماعی گفت: روحانیت در هر موقعیتی باید به وظیفه خود عمل کنند.

روحانیت در هر موقعیتی به وظیفه خود عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی قرارگاه فرهنگی زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) که در حسینیه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه برگزار شد، با اشاره به زائران پیاده رضوی و ارزشمندی حرکت آنها اظهار داشت: رسالت روحانیت بهره‌برداری از فرصت‌های اجرایی این اتفاق عظیم است.

وی با مقایسه فعالیت روحانیت و دیگر فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد: روحانیت در هر موقعیتی باید به وظیفه خود عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی استفاده از عوامل و شرایط مختلف برای پیشبرد بهتر کارها را نکته مهمی خواند و خاطرنشان کرد: در نهایت آن چیزی که در ارزیابی برای ما قابل تامل بوده، کیفیت، میزان پرداخت و انجام رسالت ماست.

آیت الله علم‌الهدی در خصوص توجه به زائران پیاده امام رضا (ع) تصریح کرد: مهم این است که ما بار خودمان را درست بفروشیم، زائران امام رضا(ع) افراد عادی نیستند، اگر برنامه تنظیم شده اجرا کنید کار سختی نکرده‌اید، پیاده آمدن برای آن‌ها دگرگونی ایجاد کرده و شما باید از این موقعیت حداکثر استفاده را ببرید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما باید برای دین و نظام انسان‌ها را شناسایی کنیم افزود: اگر ما در عرصه طلبگی توانستیم اینگونه برای امام زمان(ع) کار کنیم و به انجام فعالیت‌های ویژه بپردازیم می‌توانیم کارنامه خودمان را برای ایشان ارائه دهیم.

وی یادآور شد: مسأله فعالیت تبلیغی برای زائران فرصتی است تا مبلغان کارنامه خود را بسازند، در زندگی طلبگی هر چه برای امام زمان(ع) کار کنیم مهم است، اگر در محضر امام زمان(ع) توانستیم ارزشمند جلوه کنیم کار خوبی کرده‌ایم و این قیمت دارد.

رونمایی از نرم افزار میزبان

در ادامه مسؤول کمیته مبلغین قرارگاه فرهنگی زائران پیاده گفت: محورهای مورد نظر پیاده روی با نام شهدا مزین شده است، هر چند نام‌های قبلی نیز وجود دارد، سازمان تبلیغات مبدا تمام این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام حمید ایزدی با بیان اینکه چهار نفر در هر ایستگاه برای خدمت رسانی به زائران مستقر هستند، افزود: مبلغین نیز بحث های کار با کودک، تلاوت و خدمات رسانی به زائران را در نظر دارند.

وی در خصوص نحوه خدمت رسانی به زائران تاکید کرد: چنانچه خدمت رسانی به زائران با این کیفیت باشد موفق نمی شویم، ما نباید منتظر مراجعه زائران به موکب باشیم بلکه باید به سراغ زائران برویم و از آنها استقبال کنیم.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: یکی از دغدغه های مبلغین این بود که محتوا نداشتند، ما در این راستا نرم افزار میزبان را طراحی کردیم و با توجه به شرایط پایانی ماه صفر از این نرم افزار رونمایی می‌شود.

حضور بیش از ۳هزار روحانی خواهر و برادر برای ارائه خدمت به زائران رضوی

در ادامه مسؤول قرارگاه فرهنگی زائران پیاده علی ابن موسی الرضا(ع) خاطرنشان کرد: این جمع از رویش‌های رضوی انقلاب اسلامی است، این سومین سال است که قرارگاه فرهنگی زائران پیاده با مشارکت حوزه علمیه خراسان، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، صدا وسیما، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، سپاه امام رضا(ع) و تیپ مستقل امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد بیان کرد: کمیته مستند سازی، هماهنگی امور بانوان، ارزیابی و نظارت و کمیته زائران خاص به ویژه زائران اهل سنت تشکیل دهنده این قرارگاه هستند و بیش از ۳هزار روحانی خواهر و برادر به صورت داوطلبانه در این قرارگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه هفت محور منتهی به مشهد محل خدمت به زائران است اظهار کرد: علاوه بر فعالیت فرهنگی مبلغین، پرده خوانی، ویژه برنامه گل پوش در مورد عفاف و حجاب، مهد الرضا برای کودکان و فعالیت‌های مشاوره‌ای نیز از دیگر برنامه‌هایی است به زائران ارائه می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.