خراسان شمالی- مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی از اجرای ۸۰ برنامه به مناسبت دهه وقف در استان خبر داد.

اجرای ۸۰ برنامه در دهه وقف در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی در نشست خبری اظهار داشت: تجلیل از فعالان حوزه وقف، نواختن زنگ وقف، برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان ها و مرکز استان، نشست های تخصصی با محوریت وقف، برپایی نمایشگاه وقف و تجمع مردمی با عنوان «لبیک یا رسول ا...(ص)» در امامزادگان شاخص استان  از جمله مهم ترین این برنامه ها هستند.

وی به طرح های سرمایه گذاری در حال انجام توسط این اداره کل اشاره کرد و گفت: کشت ۵ هکتار زعفران در شهرستان فاروج با اعتبار حدود۴۰۰ میلیون تومان، احداث پروژه ۶ واحدی موقوفه و پرورش کرم ابریشم در شیروان و پیگیری استفاده از انرژی خورشیدی در اماکن متبرکه استان در هر شهرستان  از جمله اقدامات اقتصادی در راستای درآمدزایی موقوفات و رقبات استان است.

وی در ادامه در خصوص مجموعه گردشگری ایوب نبی در شهرستان بجنورد نیز گفت: این اداره کل استخر آب گرم مخصوص آقایان را ساخته و به اتمام رسانده که برای آن مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان را هزینه کرده است. و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جذب یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال مالی ۹۸-۹۷ به منظور مرمت مساجد، حسینیه ها و امامزادگان استان اشاره کرد.

وی همچنین از اعزام ۱۷ هزار نفر کاروان پیاده به مشهدالرضا طی دهه آخر ماه صفر خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار نفر به مشهد به‌صورت از خراسان شمالی پیاده اعزام شدند که نشان از افزایش ۲ هزارنفری زوار پیاده اعزامی به مشهدالرضا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.