خراسان شمالی- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان شمالی از صدور مجوز برای ساخت ۴۶ هکتار گلخانه طی امسال توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان صادر شده است.

مجوز برای ساخت ۴۶ هکتار گلخانه در خراسان شمالی صادر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن نامجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ۱۳ هکتار گلخانه نیز پروانه بهره برداری صادر شده که با توجه به ۵۰ هکتار گلخانه مجوزدار و ۳۰ هکتار گلخانه سنتی استان، سطح آن به ۱۴۰ هکتار می رسد.

نامجو با اشاره به اینکه در سال های گذشته برای دریافت مجوز جهت ساخت گلخانه باید ۱۳ استعلام اخذ می شد، اظهارداشت: اما در حال حاضر در صورت وجود منابع آبی، تمامی این استعلامات حذف شده و سرمایه گذار می تواند به راحتی مجوزهای لازم را دریافت کند.

نامجو گفت: همچنین مجوز واحد صنعتی مرغ مادر گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه در مانه و سملقان و کارخانه جوجه کشی نیز صادر شده که تاکنون در استان نداشته‌ایم.

وی همچنین از صدور موافقت اصولی برای ساخت مجتمع گاو شیری یک هزار راسی در شیروان خبر داد و گفت: در حال حاضر پروانه تاسیس برای راه اندازی این واحد صادر شده است که ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد و روزانه در این واحد تولیدی ۳۰ تن شیر و سالانه ۴۹۰ تن گوشت تولید خواهد شد.

نامجو افزود: علاوه بر آن موافقت اصولی برای ساخت گاوداری پنج هزار راسی که توسط شرکت گلدشت اصفهان در شهرستان شیروان اجرا می شود، نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد و روزانه ۱۵۰ تن شیر و سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت تولید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.