سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولویت‌های کاری خود را اعلام کرد.

خبرهای خوش برای اورژانس قائم و بیمارستان هاشمی‌نژاد

قدس آنلاین:  سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولویت‌های کاری خود را اعلام کرد. دکتر سیدمحمدحسین بحرینی طوسی در نخستین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود در سمت سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خدمت به مردم و شهری که سلطانش امام رضا(ع) است وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می کند، گفت: نه تنها مجاوران بلکه زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برکت وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را باور دارند و انتظارشان از مسئولان این شهر بیشتر است ضمن اینکه ارائه خدمت در این شهر به خاطر جمعیت شناور و ۳۰ میلیون زائر با مشکلات بیشتری همراه است پس به عنایت و حمایت شاه خراسان امیدوارم.

-معیشت پرسنل

وی افزود: در حال حاضر نه دولت و نه وزیر عوض نشده و با توجه به استعفای ریاست دانشگاه، این مسئولیت به من واگذار شده، بنابراین کسی انتظار انقلاب و تحول در دانشگاه را ندارد به خصوص که در شرایط فعلی در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با ابرقدرت ها و ابرشیطان‌ها هستیم و در این شرایط تغییرات و نیروهای جدید ممکن است به سلامت مردم و جامعه لطمه بزند، ولی در عین حال با توجه به نظرسنجی‌ها و دیدگاه‌ها و پیشنهادها شاید لازم باشد در بعضی قسمت‌ها تغییراتی ایجاد کنیم. اما آنچه در طول ۳۶ سال خدمت در دانشگاه همیشه اولویت من بوده، تأمین امور رفاهی و پرداخت حق و حقوقات پرسنل است چون اگر نتوانیم پرسنل خودمان را راضی نگه داریم و به آن‌ها نشان دهیم که مدیریت دانشگاه به آن‌ها توجه دارد قطعاً مسئولیت شناسی لازم را که باید نسبت به وظایف محوله خود داشته باشند نخواهد داشت. بنابراین اولویت اول ما رسیدگی به مطالبات پرسنل است، اما در شرایط فعلی نباید فراموش کنیم که با توجه به محدودیت منابع معمولاً دستورعمل‌های تنظیم شده و تدوین شده از طرف دولت یا وزارت متبوع به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود که ما موظیف و مجبوریم در آن چارچوب عمل کنیم. با این حال اولویت بعدی به عنوان رئیس دانشگاه یا هیئت رئیسه استفاده از اختیاراتی است که می‌تواند با انجام جابه‌جایی پرداخت پرسنل را در اولویت قرار دهد

- بهبود وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت درمانی

 البته به موازات این مسئله رسیدگی به وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و تأمین نیازهای آن‌ها به خصوص موارد اورژانسی در کنار حق و حقوق پرسنل از اولویت برخوردار است. اولویت بعدی جبران کمبودهایی است که در بحث سلامت وجود دارد و آن هم تکمیل ساختمان‌ها و پروژه‌هایی است که از دولت های قبلی به ما ارث رسیده است، زیرا افزون بر ۳۵۰ هزار مترمربع ساختمان شامل خانه‌های بهداشت در روستاهای دورافتاده، مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان‌ها، افزایش هزار و ۳۰۰ تخت به تخت‌های بستری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در طول دولت ۱۱ و ۱۲ اضافه شده هنوز هم کمبود داریم و توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در شهر مشهد توزیع اشباهی است که در جهت اصلاح آن نقشه سلامت شهر تهیه شده و توزیع عادلانه خدمات را در دستور کار خود قرار داده ایم.

- بیمارستان امداد ونجات جنوب و... و پروژه های نیمه تمام

دکتر بحرینی با اشاره به اقداماتی که برای تکمیل و تجهیز و راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع)، فوق تخصصی کودکان اکبر، دانشکده داروسازی، کلینیک‌های ویژه به تعداد قابل توجه در سراسر استان، تسهیلات زایمان، تأمین و تکمیل اتاق‌های عمل متعدد انجام شده، تصریح کرد: با تمام کارهایی که طی چند سال گذشته انجام دادیم، اما کارهای انجام نشده هم خیلی داریم از جمله بیمارستان امداد و نجات جنوب که با یک تاریخچه نه چندان رضایتبخش به ما ارث رسیده، با توجه به پیشرفت اندکی که داشته در اولویت تکمیل قرار داشت و بیمارستان های اکبر و امام رضا(ع) اولویت بیشتری داشته، اما به دستور مقام معظم رهبری و کمک های بسیار مؤثر و تعیین کننده بیت رهبر معظم انقلاب از سال گذشته فعالیت خود را برای جذب منابع شروع کردیم و الان این پروژه از حدود ۱۳-۱۲ درصد به ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که در صورت اتمام دارای ۲۰۰ تخت که عمدتاً مربوط به سوانح است و قسمتی از آن هم به جراحی عروق با توجه به نیاز منطقه اختصاص خواهد یافت.

-حل مشکل پرستاران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص مشکلات پرستاران اظهار کرد: پرستاری بخش مهمی از پروسه‌هی درمانی است و طبیعتاً جلب رضایت پرستاران باید در اولویت باشد. اما مشکلات پرستاران به چند دسته تقسیم می‌شود.

۱-بخشی از آن نه دست دانشگاه و نه دست رئیس دانشگاه است، بلکه باید از تهران رسیدگی شود که وظیفه ما مکاتبات لازم در این زمینه است که انجام شده، اما بخش دیگر مطالبات پرستاران است که این موضوع هم خاص پرستاران نیست بلکه پزشکان و بقیه پرسنل هم با همین مشکل روبه رو هستند و در سطح دانشگاه عمومیت دارد و بقیه کارکنان را هم شامل می شود. منتهی در برابر پرستاران کمتر خجالت زده هستیم نسبت به پزشکان چون تحت عنوان علی الحساب کارانه، هر ماه همراه با حقوق چیزی حدود ۵۰ درصد مبلغ کارانه را تقدیمشان کردیم که خاص دانشگاه مشهد است و در هیچ دانشگاه دیگری اتفاق نیفتاده است. اما دسته دیگر از مشکلات پرستاران مربوط می شود به بی‌تدبیری و برخی بی سلیقگی ها و کج سلیقگی‌ها و عملکرد بعضی مدیران که بعضاً موجب رنجش این عزیزان شده است. که درصدد رفع آن برآمده و حداقل جلساتی که تاکنون با آن‌ها شخصاً داشته‌ام بسیار صمیمی با درک متقابل و رابطه پدر و فرزندی برگزار شده است و امیدوارم با همکاری هم برای رفع مشکلات مردم بتوانیم دست در دست هم دهیم  گام‌های مؤثری برداریم.

-بهره برداری از اورژانس قائم تا پایان سال

وی با مرور گذشته اورژانس قائم گفت: اورژانس قائم از ساختمان هایی بود که حدود ۱۵ سال چاله ای بیش نبود و در اولین فرصت توانستیم با اصلاح نقشه ها و حذف زواید یک اورژانس کامل با تمام نیازهای بیمار در یک طبقه به مساحت ۳ هزار مترمربع بسازیم که همه امکانات در یک طبقه برای بیمار اورژانسی مهیا باشد و نیاز به آسانسور و پله برقی و رفت و آمد نداشته باشد. در طبقه منهای یک ساختمان نیز پارکینگ ۳ هزار متری احداث شده تا مراجعان رفاه کامل داشته باشند. اما به رغم اینکه تلاش کردیم برای تجهیز بنا از امکانات موجود استفاده کنیم متأسفانه هنوز نتوانستیم به این هدف برسیم ولی براساس قول هایی که مسئولان ذی‌ربط در وزارتخانه داده اند و کمک های وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت امیدواریم تا پایان سال ۹۸ اورژانس قائم به بهره برداری برسد و مقدار زیادی از بار اورژانس عدالتیان کاسته شده و رفاه مردم تأمین شود.

-بهره برداری از ساختمان جدید بیمارستان هاشمی نژاد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص اظهار امیدواری کرد با جذب منابع کافی ساختمان جدید بیمارستان هاشمی نژاد با ۳۲۰ تخت بستری و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ان‌شاءالله تا آخر سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر آن کلینیک‌های ویژه و تخصصی که هم جنبه درمانی و هم آموزشی دارد و دو سال است که به بهره برداری رسیده و اورژانس مجهزی که در کنار بیمارستان هاشمی نژاد خواهد بود نیاز مردم منطقه را برآورده و نیاز به ارجاع بیماران به مرکز شهر و مناطق شلوغ و پرجمعیت و ترافیک و... نخواهد بود و مردم از ساختمان فرسوده این بیمارستان به مجهزترین و بهترین مرکز درمانی دست خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.