شیراز- پس از حذف نام شهدا طی ماه‌های گذشته در برخی معابر شهر تهران، در اقدامی ادامه‌دار و مشکوک، این بار نام شهدا از تابلوی کوچه‌های شهرهای کرمان، تبریز و شیراز حذف شد و لذا حالا احتمال عمدی بودن این اتفاق در اذهان عمومی بیشتر قوت گرفته است.

حذف نام شهدا از تابلوها سهوی یا عمدی؟/شهروندان جهرمی هم شاکی شدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: پیش از این حذف نام شهید از تابلوهای برخی معابر تهران موجب شد تا روابط عمومی منطقه یک شهرداری تهران این موضوع را اشتباه پیمانکار در تهیه تابلوهای ترافیکی عنوان کرده و اعلام کند تمام تابلوها رفع نقص شده است اما هنوز مدتی از این ماجرا نگذشته بود که تصاویری از تابلوی خیابان شهید آیت‌الله دستغیب در شیراز در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نشان می‌داد عنوان شهید از تابلو حذف‌شده است!

اما باوجوداینکه بسیاری از مردم قانع شدند که احتمالاً این موضوع خطای پیمانکار بوده است اما ادامه‌دار شدن این سناریو و پاک کردن عنوان شهید در برخی شهرهای دیگر کشور این باور را حالا برای بسیاری از مردم و کاربران فضای اجتماعی سخت کرده است.

در طی ماه‌های گذشته برخی خبرها از حذف نام شهدا از برخی معابر و پارک‌های شهرهای استان کرمان ازجمله جیرفت، کوه بنان و سیرجان حکایت دارد.

در همین رابطه شنیده می‌شود که در کوهبنان نام شهیدی از یکی کوچه‌های شهر برداشته و نام مارکوپولو نهاده شد و در جیرفت نیز در اتفاقی عجیب و هماهنگ عنوان شهید از تعداد زیادی از کوچه‌های شهر برداشته شد.

تیرماه امسال نیز در تهران نام شهید «علی‌اصغر برغمدی» از روی یکی از پل‌های شهر تهران برداشته شد. ماجرای نام‌گذاری این پل به دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران بازمی‌گردد که اعضای شورای شهر تهران و مهدی چمران رئیس وقت شورای شهر طی نامه‌نگاری با شهردار تهران نام‌گذاری این پل به نام شهید را ابلاغ کردند و این معبر واقع در بزرگراه شهید زین‌الدین و خیابان احسان به نام شهید برغمدی نام‌گذاری شد اما در دوره جدید نام پل تغییر یافت تا اینکه در پی اعتراضات به این اقدام شورای شهر، بار دیگر تابلوی مزین به نام شهید بر این پل نصب شد.

واکنش‌های کاربران فضای مجازی در شیراز

گفتنی است در آخرین واکنش‌های مردم در فضای مجازی این بار حذف عنوان شهید از تابلو خیابان استاد مطهری جهرم باری دیگر خبرساز شده است تا آنجا که بسیاری از کاربران خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

گفتنی است انتشار این خبر موجب شد تا ناحیه مقاومت سپاه جهرم طی اطلاعیه‌ای بیان کند: ‌اقدامی برای حذف نام شهدا صورت نگرفته است.

ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه طی روزهای اخیر با نزدیک شدن به فضای انتخابات، برخی افراد و جریانات ناآگاه، با تحریک احساسات مذهبی مردم، درصدد سوءاستفاده و بهره‌برداری از هر موضوعی خصوصاً شهید و شهادت در جهت تأمین منافع انتخاباتی و تسویه‌حساب‌های سیاسی خود در سطح شهرستان می‌باشند.

در این اطلاعیه آمده است: ‌در رابطه با موضوع خیابان مطهری به اطلاع مردم شهیدپرور جهرم می‌رساند که طی بررسی‌های انجام‌شده، هیچ‌گونه اقدامی در جهت حذف عنوان شهید از این خیابان انجام‌نشده و از سال ۸۳ تاکنون، خیابان مذکور به نام استاد مطهری بوده و لذا طی جلسه‌ای که با حضور فرمانده سپاه جهرم سرهنگ توکل، با شهردار بسیجی و ولایی شهر جهرم آقای نظری در مورخه ۲۵ مهر ۹۸  برگزار شد، مقرر شد در اسرع وقت نسبت به درج عنوان شهید در این خیابان و کوچه‌های تابعه آن اقدام گردد.

پاسخ شهرداری

گفتنی است در همین رابطه مسئول روابط عمومی شهرداری جهرم نیز با تکذیب خبر حذف نام شهدا از خیابان‌های جهرم اظهار کرد: نام هیچ شهیدی از خیابان‌های جهرم حذف نشده است؛ تابلوهای ادعاشده متعلق به کوچه استاد مطهری بود که فقط نام استاد، آن‌هم به سهو توسط کارگاه تولیدی تابلو در تهران افتاده است.

محسن شفاعت ‌پناهی بیان کرد: خیابان استاد مطهری جهرم از آغاز با پیشوند شهید نبوده است؛ تنها کلمه استاد به‌صورت سهوی در نام سه کوچه فرعی از کوچه اصلی خیابان استاد مطهری حذف‌شده بود که کارگران شهرداری پس از نصب متوجه آن شدند و بلافاصله اقدام به پایین آوردن و تصحیح آن تابلوها کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.