همدان _مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران شانزدهمین اتفاق فرهنگی جهان است.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان ایران شانزدهمین اتفاق فرهنگی جهان
به گزارش قدس آنلاین ، احمدرضا احسانی  ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران شانزدهمین اتفاق فرهنگی جهان است .
احسانی گفت در این جشنواره ۳۰۳ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ارسال شد که شامل ۵۰ اثر در بخش مسابقه نوجوان ایرانی، ۶۶ اثر در بخش مسابقه خیابانی، ۴۸ اثر دربخش خردسال، ۸۲ اثر در بخش کودک و ۵۷ اثر در بخش نمایش نامه نویسی است.
  وی از افزایش ۲۰ درصدی آثار راه یافته به بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم خبر داد و افزود:ما به دنبال برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی  و آشنایی مهمانان با استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران هستیم.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گفت : سعی داریم در قالب قرار داد و تفاهم نامه اسپانسر برای جشنواره تئاتر کودک جذب کنیم.
احسانی  با تاکید بر برنامه ریزی و اجرای بیشتر کارگاه های آموزشی دربیست ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: استان همدان بیشترین تولید نمایش های تئاتر کودک و نوجوان را در کشور دارد.
وی با بیان اینکه  این جشنواره  از ۱۶ تا ۲۱ آبان در همدان برگزار می شود، افزود: در این جشنواره ۷۰ تئاتر از ۵ قاره جهان و تئاتر های داخلی از ۳۱ استان کشور به نمایش درمی آید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران شانزدهمین اتفاق فرهنگی جهان است .
احسانی ادامه داد: این جشنواره از دو منبع اعتبار دارد که وزارت خانه و مرکز هنر نمایشی و اعتبارات استان است که امسال باز هم کمبود اعتبار داریم و پرداخت اعتبارات با تاخیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.