مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۵۶۰۰ نیروی پاکبان، برای خدمت رسانی به زائران در سطح شهر مشهد آماده‌باش هستند و تمام خودروهای خدمات شهری را به کار خواهیم گرفت تا شهر مشهد از آراستگی بدرخشد.

آماده باش بیش از ۵۶۰۰ نیروی پاکبان در شهر مشهد برای دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صحراگرد، اظهار کرد: حوزه معاونت اجتماعی و خدمات شهری شهرداری مشهد، در میزبانی از زائران امام رضا(ع) سهم بیشتری را نسبت‌به سایر حوزه‌ها برعهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «مشهد شهر مناسبت‌هاست و روزی در مشهد نیست که مناسبتی نداشته باشیم»، افزود: متناسب با این فضا، باید شهرداری مشهد آمادگی لازم را جهت پذیرایی از این مهمانان ویژه داشته باشد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه «در دهه پایانی ماه صفر، باید بیش از گذشته، آمادگی لازم را در تمام امور داشته باشیم»، گفت: امیدواریم هم‌افزایی حوزه‌ها با هم بیشتر باشد. همه ما باید دست‌به‌دست هم دهیم تا زائری که به مشهد می‌آید، آسایش و آرامش بیشتری داشته باشد و با خاطره خوش از مشهد برود.

صحراگرد تصریح کرد: باتوجه به مناسبت‌های دهه آخر صفر، شرایط سخت‌تر است و حوزه‌های مختلف باید تمهیداتی را انجام دهند و در این امر حضور داشته‌باشند تا کار آسان‌تر شوند. در دهه پایانی ماه صفر، نیازمند بسترسازی و ایجاد ساختار مشارکت مردم برای میزبانی از زائران هستیم.

وی ادامه داد: نهادها باید در کنار شهرداری برای امور زائران برنامه داشته‌باشند. فعالیت‌ها در این زمینه خوب بوده، اما باز هم نیازمند این هستیم تا برای زائر کار کنیم و شرایط بهتری را فراهم کنیم؛ چراکه خیل عظیم زائری که در این روزها به مشهد می‌آید، نیازمند رسیدگی بیشتر است و به همین دلیل در حوزه خدمات شهری ما تمام امکانات را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه «طرح حرم تا حرم به لطف خدا تمام شده و همکاران ما از نجف برگشته‌اند»، مطرح کرد: بیش از ۵۶۰۰  نفر نیروی پاکبان، در سطح شهر آماده‌باش برای خدمت‌رسانی هستند و شهرداران مناطق نیز آمادگی لازم را دارند و تمهیداتی اندیشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تمام خودروهای خدمات شهری را به کار خواهیم گرفت و تمام هدف ما این است که شهر مشهد از آراستگی بدرخشد و علی‌رغم خیل زائران، به سمت‌وسوی این رفتیم که خلأ خدمات احساس نشود و زائران و مردم مشهد از این خدمات بهره‌مند شوند.

صحراگرد با اشاره به اینکه «در تمام محورهای ورودی از جمله کلات، سرخس، میامی، تپه‌سلام و غیره بیش از ۲۳۰ نفر نیرو از ۶ صبح تا ۴ بعدازظهر خدمت می‌کنند تا زیر پای زائران را تمیز کنند»، گفت: خوردوهای حمل زباله هم حضور دارند و فضای مناسب‌تری را با آب‌پاشی به صورت روزانه، فراهم کرده‌ایم تا عبورومرور را آسان‌تر کنیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، عنوان کرد: استفاده از سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر، مدنظر قرار گرفته و تقریباً ۳۸۰۰ سرویس‌بهداشتی در شهر وجود دارد که عمده این سرویس‌ها در سطح منطقه ثامن است و به صورت دائمی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ دوش آب گرم حمام برای اولین‌بار در ورودی‌های شهر قرار دادیم تا اگر زائری بیاید و نیازی به حمام داشته‎باشد، بتواند استفاده کند. در تمام محورها این دوش‌ها هستند و آماده بهره‌برداری‌اند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «بیش از ۱۸۰ مخزن حمل پسماند را جانمایی کرده‌ایم که برای ما کار را آسان‌تر کند»، بیان کرد: ماشین‌های حمل پسماند به صورت آماده‌باش هستند. مقرری در این ایام بیشتر شده و در پیرامون معابر حرم، ماشین‌آلاتی را تعیین کرده‌ایم که به صورت آماده‎باش به صورت مستمر کار را انجام دهند و به شکلی  برنامه‌ریزی‌شده هیچ ضایعات و پسماندی روی زمین نماند.

صحراگرد در خصوص مراکز اسکان و تأمین آب غیرشرب مواکب بین‌راهی، اظهار کرد: در جاده نیشابور، قوچان، و دیگر موارد آب غیرشرب تأمین شده و از این حیث مشکلی نخواهد بود. تمام هم‌وغم خودمان را گذاشته‌ایم تا بتوانیم شرایط بهتری را تجربه کنیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص فضاآرایی در سطح شهر، عنوان کرد: به هیأت‌ها اجازه داده شده که در کل سطح شهر، خصوصاً مناطق پیرامونی کار کنند. بر روی پل‌ها بیش از ۳۵۰ پرچم به رنگ مشکی درآمده و در سازمان میادین بیش از ۶۰ شمسه جانمایی شده است.

وی افزود: کلیه اکیپ‌های سدمعبر در سطح شهر فعال هستند. جمع‌آوری متکدیان سطح شهر انجام خواهد گرفت و گرمخانه‌هایی در سطح شهر در نظرگرفته شده تا کارتن‌خواب‌ها از سطح شهر جمع‌آوری و به آنجا منتقل شوند. امیدواریم با هم‌افزایی که در حوزه فرهنگی و خدمات شهری وجود دارد، به رسم میزبانی اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.