در آستانه فرا رسیدن ۲۸ صفر، از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‏های سخنرانی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) اعلام شد.

   برنامه‌‏های عزاداری شب و روز ارتحال پیامبر اکرم(ص) در حرم رضوی اعلام شد

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از  آستان نیوز، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌‏های سخنرانی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) اظهار کرد: برنامه‌های شب ۲۸ صفر در ۲ بخش تدارک دیده شده است، نخستین مرحله این برنامه شنبه ۴ آبان‎ ماه از ساعت ۱۷:۳۰ با قرائت زیارت امین‌الله و مداحی توسط احمد واعظی، ابراهیم قانع و مهدی رسولی آغاز می‏شود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه عزاداری با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار می‏شود، افزود: بخش دوم برنامه با حضور مرثیه‌سرایان آذری از ساعت ۲۰:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدوی‌اصفهانی و مرثیه‌سراییِ مداحان آذری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شب رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن(ع) زائران زیادی در حرم مشرف هستند لذا در شبستان‎های مسجد گوهرشاد، خیمه امت، رواق دارالهدایه، دارالحجه، حضرت زهرا(س) و دیگر اماکن متبرکه برنامه عزاداری و سخنرانی دایر است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برنامه‌‏های روز ۲۸ صفر اظهار کرد: ویژه برنامه روز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) نیز از ساعت ۹ صبح در رواق امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد، در این برنامه آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ایراد سخنرانی و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به روضه‌خوانی می‌پردازند.

شریعتی‌نژاد با تأکید بر اینکه قرائت زیارت پیامبر(ص) در حرم رضوی صورت خواهد گرفت، افزود: آیت‌الله کازرونی سخنران برنامه عزاداری بعد از نماز ظهر در رواق امام خمینی(ره) است که بعد از سخنرانی آقایان امیر عارف، سید حسین محمدنیا، سید حجت بحرالعلوم و سعید قانع به مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) افزون بر برنامه رواق امام خمینی(ره) برنامه اجتماع عظیم عزاداران در روز ۲۸ صفر با عنوان «به شوق مدینه» با حضور هیئت‎های مذهبی و عموم زائران بعد از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.