دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بر لزوم آمادگی همه دستگاههای استان برای میزبانی شایسته از زائران دهه آخر ماه صفر تأکید کرد.

لزوم آمادگی دستگاه‌های خراسان رضوی برای میزبانی  شایسته از زائران دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین درودی بر لزوم آمادگی همه دستگاههای استان خراسان رضوی در میزبانی شایسته از زائران دهه آخر ماه صفر تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان ها باید با تمام توان آماده خدمت به زائرین حضرت رضا (ع) باشند گفت : شعب کشیک در ایام پایانی ماه صفر جهت ارائه خدمات قضایی به مردم و بویژه زائرین ، در کلیه دادسراهای شهرستان های استان و بویژه مشهد مقدس ، فعال خواهد بود.

درودی گفت: انتظار می رود دسته جات، هیات های مذهبی، ایستگاه های صلواتی نسبت به رعایت ضوابط امنیتی ، بهداشتی ، ترافیکی و ... اقدام و همکاری لازم را با مقامات انتظامی و امنیتی داشته باشند و شورای هیئات مذهبی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاههای مسئول نظارت بر فعالیت آنان را به طور مستمر در دستور کار قرار دهند .

وی ادامه داد: البته همین انتظار نیز از دستگاههای امنیتی ، انتظامی ، شرکت ها و دستگاههای خدمات رسان داریم که همکاری کامل با هیات ها و دسته جات و ایستگاههای صلواتی را مانند سنوات قبل داشته باشند . وی افزود: دستگاههای خدمات رسان از جمله شهرداری هم باید نسبت به ایجاد فضای آیینی متناسب و در شان امام رئوف اقدام نماید .

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت : از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز خواسته شده است تمهیدات لازم در خصوص تهیه ناوگان مسافربری جاده ای را برای بازگشت زائرین و مسافرین فراهم آورند و در صورت نیاز از هم اکنون از استان های مجاور نیز درخواست شود تا به کمک ناوگان جاده ای استان بیایند تا مشکلی برای بازگشت زائرین به وجود نیاید .

این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد : اداره کل فرودگاهها نیز باید به کلیه ایرلاین ها اعلام نماید از تأخیر غیرموجه در پروازهای خروجی از مشهد پرهیز نمایند در غیر این صورت با ایرلاین های متخلف در چارچوب قوانین و مقررات برخورد خواهد شد .

وی در پایان اظهار داشت : امیدواریم همه توفیق خدمت بی منت و صادقانه به زائرین و مجاورین حضرت رضا (ع) را داشته و بتوانیم میزبان شایسته ای برای زائرین امام رئوف باشیم.

منبع : دادگستری خراسان رضوی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.