وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های جهان دو ماه فرصت داد تا مبادلات تجاری خود با شرکت کاسکو چین که به دلیل همکاری با ایران تحریم شده است را قطع کنند.

مهلت دو ماهه آمریکا به شرکت‌ها برای قطع همکاری با شرکت چینی مرتبط با ایران

به گزارش قدس آنلاین، این مهلت که تا روز 20 دسامبر است به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا مبادلات خود با شرکت کاسکو چین را به تدریج قطع کنند. دولت ترامپ در اواخر ماه سپتامبر 4 شرکت چینی از جمله شرکت نفتکش کاسکو این کشور را به دلیل حمل و نقل نفت ایران تحریم کرد.

این تحریم‌ها باعث شد تا هزینه حمل نفت و گاز طبیعی مایع‌شده در سراسر جهان به حدود 2 برابر افزایش یابد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که این مهلت شامل شرکت نفتکش کاسکو و تمام زیرمجموعه‌های آن که 50 درصد سهام آنها در اختیار کاسکو است، می‌شود.

بنا به اعلام این وزارتخانه آمریکایی شرکت‌ها نمی‌توانند در قالب این مهلت دو ماهه با شرکت کاسکو مبادله و یا همکاری داشته باشند.

در اوایل ماه جاری یک منبع آگاه اعلام کرد که یکی از سوپر نفتکش‌های کاسکو توانسته است، برای خالی کردن نفت خود معافیت از تحریم‌ها به آمریکا بگیرد.

این نفتکش بخشی از نفت خود را در سنگاپور تخلیه کرده و مابقی آن را نیز در برونئی تحویل داده است.تحریم‌های آمریکا پس از تخلیه این نفتکش مجدداً اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.