استاد حوزه علمیه خراسان گفت: نهال دین اسلام به اراده خداوند و به دستان مبارک حضرت خاتم الانبیا(ص) کاشته شده و اکنون اسلام تبدیل به درختی تناور شده است که هیچ باد و طوفانی قادر به از پای درآوردن آن نیست و این درخت هیچ خزانی نخواهد داشت.

پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای رسیدن به مراتب کمال انسانی است/ آن اسلامی که بذرش را پیامبر(ص) کاشت هیچ خزانی نخواهد داشت

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در گفت و گو با قدس آنلاین، گفت: در قرآن کریم، خداوند به صورت امر و توصیه به مسلمانان می فرماید که: هر چیزی که پیامبر به شما می گوید باید اطاعت کنید. به عنوان مثال خداوند در سوره مبارکه انفال می فرماید: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ" بدین معنی که: ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست دعوت کنند اجابت کنید. عبارت لِمَا یُحْیِیکُمْ بدین معنی است که پیامبر می خواهد به شما زندگی بیاموزد.

وی افزود: همچنین در سوره مبارکه احزاب خداوند می فرماید: " لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ" به این معنی که، مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود. این آیات بیانگر این است که اگر کسی می خواهد در زندگی خود مراتب کمال و ترقی را بپیماید باید رسول گرامی اسلام را سرمشق و الگوی خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: زندگی حضرت محمد(ص) برای آدمیان، سرشار از درس و تعلیم است. ایشان در حدیث شریفی نحوه آداب و رسوم نیکو زیستن را آموزش می دهند که به عقیده من اگر یک مسلمان حتی هر چیزی دیگری از تعلیمات اسلامی را فراموش کند، واجب است که این دستورات ۴ گانه را همیشه در ذهن خود ثبت و ضبط کند. خاتم الانبیا(ص) می فرمایند: "اَرْبَعٌ مَنْ اُعْطِیَهُنَّ فَقَدْ اُعْطِیَ خَیْرُ الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ، صِدْقُ حَدِیث وَ اَداءُ اَمانَة وَ عِفَّةِ بَطْن وَ حُسْنِ خُلْق" به این معنی که "چهار چیز است که به هر کس داده شود خیر دنیا و آخرت به او داده شده، راست گویی در سخن، اداء امانت، نگهداری شکم از حرام و حسن خلق. هر که بخواهد راه و روش پیامبر را رعایت کند باید ابتدا به این ۴ مورد عمل کند.

این استاد اخلاق در خصوص مهمترین وظیفه مسلمانان در دوران حاضر گفت: مهترین وظیفه آن است که یک مسلمان نباید در جامعه بی تفاوت باشد. اگر مسلمانان می خواهند رضایت پیامبر(ص) را جلب کنند باید در اصلاح جامعه کوشا باشند. پیغمبر اسلام در حدیثی شریف می فرمایند: "اسلام با غربت آغاز شد و در آینده نیز غریب خواهد شد؛ خوشا به حال غریبان! گفته شد: ای رسول خدا، غریبان چه کسانی هستند؟ فرمود: کسانی که وقتی مردم فاسد شوند، به اصلاح بپردازند. به یقین، وحشت و غربتی برای مؤمن وجود ندارد. " 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ابراز داشت: نهال دین اسلام به اراده خداوند و به دستان مبارک حضرت خاتم الانبیا(ص) کاشته شده و اکنون اسلام تبدیل به درختی تناور شده است که هیچ باد و طوفانی قادر به از پای درآوردن آن نیست و این درخت هیچ خزانی نخواهد داشت. خداوند در سوره مبارکه صف می فرماید: " یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ" یعنی اینکه: می‌ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.

وی تاکید کرد: اگر دولت های اسلامی بخواهند به وظیفه اسلامی خود عمل کنند، باید در آموزش و پرورش و مدارس بیش از پیش اسلام حقیقی را پیاده کنند. نماز و قرآن بسیار بیشتر از آن چیزی که هست، باید درمدارس آموزش داده و جلوه داشته باشد.          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.