وزیر دفاع آمریکا از تقویت حضور نظامی این کشور در نزدیکی میادین نفتی سوریه خبر داده است.

 پنتاگون: آمریکا حضور نظامی در نزدیکی میادین نفتی سوریه را تقویت می‌کند

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت: ایالات متحده حضور نظامی اش در سوریه را با نیروهای مکانیزه تقویت خواهد کرد تا مانع از تصرف میادین نفتی و درآمدهای حاصل از آن توسط تروریست های داعش شود.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا تازه ترین نشانه از سیاست سردرگم دولت ترامپ در قبال سوریه است.

پس از مخالفت شدید کنگره با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه، ترامپ طرح و برنامه های خود برای عقب نشینی از سوریه را تعدیل کرده است. نمایندگان جمهوریخواه کنگره به شدت از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه و آماده کردن زمینه لازم برای تجاوز ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه و حمله به کردهای سوری، انتقاد کرده‌اند.

مارک اسپر در جمع خبرنگاران گفت: ما هم اکنون در حال اتخاذ برخی اقدامات هستیم تا مواضع مان را در دیرالزور تقویت کنیم، تا مطمئن شویم که می توانیم مانع دسترسی تروریست های داعش به میادین نفتی شویم.

وی در ادامه افزود: ما در حال تقویت آن مواضع هستیم، که شامل برخی نیروهای مکانیزه خواهد شد.

نیروهای مکانیزه معمولا شامل تانک و سایر تجهیزات نظامی است. وزیر دفاع آمریکا به این مساله اشاره نکرده است که ایالات متحده هم اکنون چه تعداد نیرو در منطقه مستقر کرده و قصد دارد چه تعداد نیروی دیگر به منطقه اعزام کند.

این در شرایطی است که وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرده است که حدود ۳۰۰ پلیس نظامی روسی وارد سوریه شده اند. این اقدام بر اساس توافق مسکو و آنکارا صورت گرفته است.

ترامپ که نگران بازگشت مجدد تروریست های داعش است، روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد محدودی از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند، هر جایی که نفت باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.