رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از صرف هزینه دولت‌های قبلی واشنگتن در منطقه غرب آسیا انتقاد کرد و آن را علت تعطیلی کارخانه‌های این کشور دانست.

ترامپ: دوران آباد کردن کشورهای دیگر به سر آمده است!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی در مرکز «عدالت دوحزبی» در کارولینای جنوبی گفت دولت‌های قبلی این کشور هشت تریلیون دلار را در جنگ‌های خاورمیانه هدر دادند و با سیاست‌های خود باعث آبادانی شهرها و کشورهای دیگر و ویرانی شهرهای آمریکا شدند ولی این دوران دیگر به سر رسیده است.

او در اظهاراتش طبق معمول به تقدیر از عملکرد دولت خود پرداخت و  گفت: یکی از کارهایی که این مرکز عدالت دو حزبی به دنبالش هست، پیشبرد عدالت جزائی است که سال‌هاست از این مسئله چیزهای زیادی می‌شنویم ولی تاکنون راه به جایی نبرده است. گام نخست موفقیت‌آمیز از نظر من زمانی بود که نشان دادیم وقتی پای منافع ملی به میان می‌آید، می‌توانیم اختلاف‌های خود را کنار بگذاریم و منافع شهروندانمان را به هر منافع حزبی ترجیح دهیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ده‌ها سال بود که سیاستمداران ما از هر حزبی، پیشبرد منافع حزبی خود را مقدم بر منافع شما مردم می‌دانستند، حتی منافع کشورهای دیگر را مقدم بر منافع مردم خود می‌دانستند. سران کشور ما هشت تریلیون دلار در جنگ‌های خاورمیانه صرف کردند و اجازه دادند شهرهای بزرگ ما دچار ویرانی شوند. در حالی که با هزینه یک سال در جنگ‌های خاورمیانه می‌توانستیم بورسیه همه کودکان آمریکایی را تامین کنیم و باز میزان زیادی دلار اضافه داشته باشیم. سیاستمداران آمریکایی نقش پاسبانی را در «درگیری‌های فرقه‌ای-باستانی» ایفا می‌کردند. همین سیاست‌های غلط در واشنگتن باعث شده بودند که فرصت‌های شغلی ما به خارج از آمریکا بروند و کارخانه‌های ما به تعطیلی کشانده شوند.

ترامپ با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا در قراردادهایی مانند نفتا، وارد شدن چین به سازمان جهانی تجارت و پیشبردن سیاست شکست خورده مهاجرتی در آمریکا گفت: همه این‌ها باعث شدند که کارگران و طبقه متوسط در آمریکا آسیب زیادی ببینند. دوران خیانت به کارگران آمریکایی در این دولت به سر آمده است و بعد از سال‌ها آباد کردن کشورهای خارجی، در حال حاضر در حال آباد کردن کشور خودمان و شهرهای خودمان هستیم و داریم امنیت مرزها و شهرهای خودمان را تامین می‌کنیم.

ترامپ در حالی از هزینه‌های دولت‌های قبلی آمریکا در خاورمیانه انتقاد می‌کند که خود او در بودجه پیشنهادی‌اش برای سال ۲۰۱۹ افزایش ۳۶ میلیون دلاری بودجه برای آنچه منزوی‌سازی کره شمالی و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران خوانده است، پیشنهاد داد.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش در مرکز «عدالت دوحزبی» همچنین مدعی شد همواره به دنبال عدالت برای همه شهروندان و به صورت خاص شهروندان آمریکایی آفریقایی‌تبار بود و گام نخست این امر در دولت وی محقق شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.