مازندران- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از دست اجرا بودن ۱۳۰ پروژه عمرانی بقاع متبرکه به مساحت ۹۶۰۰ مترمربع خبر داد.

۱۳۰ پروژه عمرانی بقاع متبرکه مازندران در دست اجراست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم حیدری صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۱۵ پروژه عمرانی موقوفات نیز در حال اجراست، اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها در دهه وقف اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه طرح جامع در ۱۳۶ امامزاده اجرا خواهد شد، از تهیه و تصویب ۷ طرح عمرانی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در راستای اجرای نیات واقفین، تجهیزاتی از قبیل دو دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاه بیهوشی، آمبولانس و ۹ دستگاه نوزادان نارس خریداری و در اختیار بیمارستان امام ساری قرار گرفت.

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: امسال نیز در راستای اجرای نیات واقفین ۵۳۲ میلیون تومان در اختیار این بیمارستان قرار خواهد گرفت.

وی به اخذ سند مالکیت برای ۱۶۲ موقوفه شامل ۸ هزار و ۶۲۰ رقبه اشاره کرد و یادآور شد: ۱۱۸ سند ماکیت قدیمی به تک برگی تبدیل و ۲۰ موقوفه مجهول نیز شناسایی گردید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد و گفت: ۱۱ مرکز فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه راه اندازی شد.

حجت الاسلام حیدری با اعلام اینکه ۷۲۴ عالمِ واقف در استان مازندران وجود دارند، از برگزاری همایش تجلیل از عالمانِ واقف خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۹ و امسال نیز ۵۰ وقف جدید صورت گرفته است، افزود: ۸۳ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقفین، ۵۷ میلیارد ریال در نیت مذهبی، ۱۰ میلیارد ریال نیت خیریه موقوفات، ۴ میلیارد ریال نیت اجتماعی موقوفات و ۷ میلیاد ریال در راستای نیت مساجد هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با پیشرفت فیزیکی پروژه امامزاده عبدالله آمل توضیح داد: این پروژه دارای ۲۵۰۰ مترمربع شبستان بوده و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام حیدری در رابطه با پروژه امامزاده عباس ساری نیز گفت: نوسازی این امامزاده در دو فاز پیش بینی شده که در فاز اول ۱۵۳۵ مترمربع در دست اجراست.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد این پروژه اجرا شده و ۷ میلیارد تومان نیاز داریم تا به پایان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.