سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه بنا بر اطلاعاتی که منتشر شده، اینستکس فقط حدود ۴ میلیون دلار که یعنی «هیچ» را تا امروز عملیاتی کرده است، عنوان کرد: اروپا با «وقت‌کشی» در حال خدمت کردن به آمریکاست.

اروپا با «وقت‌کشی» در حال خدمت به آمریکاست/ گام چهارم باید محکم برداشته شود

قدس آنلاین: «حمیدرضا آصفی» در حاشیه مراسم ترحیم فرزند سفیر ایران در روسیه که صبح امروز در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و پیرامون گام‌های برداشته شده ایران در چهارچوب کاهش تعهدات هسته‌ای و کم و کیف گام چهارم گفت: شاید اروپایی‌ها خیال می‌کردند ما بلوف می‌زنیم و گام‌های‌مان را در مسیر کاهش تعهدات هسته‌ای برنمی داریم لذا تعلل کردند و دیدند که ما تا امروز ۳ گام را برداشته‌ایم.

وی افزود: البته من اعتقاد دارم امروز اروپایی‌ها فقط تعلل نمی‌کنند بلکه آن‌ها قصد برداشتن قدمی رو به جلو در چهارچوب اجرای برجام را ندارند چرا که آن‌ها با آمریکا به دلایل مختلف، بیشتر از ما همراهی می‌کنند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه چهاردهم یا پانزدهم آبان یعنی حدود ۱۰ روز دیگر قرار است گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران برداشته شود و باید دید تا آن زمان اروپایی‌ها در اظهارات‌شان جدی خواهند شد یا خیر، گفت: اروپایی‌ها که تا امروز اینستکس را به راه نینداختند و کارهای دیگر را هم انجام نداده‌اند.

آصفی با بیان اینکه بنا بر اطلاعاتی که منتشر شده، اینستکس فقط حدود ۴ میلیون دلار که یعنی «هیچ» را تا امروز عملیاتی کرده است، عنوان کرد: اروپا با «وقت‌کشی» در حال خدمت کردن به آمریکاست.

وی با بیان اینکه گام چهارم باید محکم برداشته شود تا منافع کشور از طریق آن تامین شود، افزود: ما هم باید اقدامات خودمان را انجام دهیم و هم باید صبر داشته باشیم و از انجام اقدامات شتاب‌زده خودداری کنیم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما به اروپا زمان می‌دهیم تا با ما همراه شود و اگر این مهم انجام نشود ما بدون امید به اروپا باید با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کارهای‌مان را انجام دهیم، گفت: اروپا باید مشخص کند که آیا می‌خواهد از مسیر غلط خودش برگردد یا خیر، که من شخصا شک دارم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.