تولیت آستان قدس رضوی گفت: محبت به اهل بیت تنها اختصاص به شیعه ندارد، هرکس که پیغمبر را دوست دارد پس اهل بیت پیغمبر را هم دوست دارد و به پیغمبر مودت دارد و این مختص شیعه نیست.

محبت به اهل بیت تنها اختصاص به شیعه ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی پیش از ظهر امروز در مراسم اجتماع زائران اهل سنت که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به این زائران گفت: شما میهمانان حضرت ثامن الحجج هستید، این حرکت شما که با پای پیاده از راه دور به زیارت فرزند پیامبر آمدید،  پاسخ عظیم به ندای قرآن کریم و پیامبر اسلام برای مودت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این مودت و محبت به اهل بیت باید جلوه و ظهور و بروزی داشته باشد، اظهار کرد: حضور شما در این مراسم گرم و صمیمانه در مراسم شهادت علی ابن موسی الرضا جلوه و تجلی از آن مودتی است که خداوند خواسته نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت وجود داشته باشد. 

وی بیان کرد: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم و زندگی علمای اهل سنت را می بینیم، متوجه می شویم که این سنت حسنه، یک سنت قدیمی و دیر پایی است چراکه محبت به اهل بیت تنها اختصاص به شیعه ندارد، هرکس که پیغمبر را دوست دارد پس  اهل بیت پیغمبر را هم دوست دارد و به پیغمبر مودت دارد و این مختص شیعه نیست.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: همه فرق اسلامی که حقیقتا پیغمبر اسلام را دوست داشته باشند اهل بیت پیغمبر را هم دوست دارند، اما فرقه های انگلیسی ساخته برای اختلاف بین جامعه اسلامی شکل گرفته اند که  نه به خدا و نه به اهل بیت پیغمبر اعتقادی ندارند، این افراد حسابشان جدا است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اما همه فرق اهل سنت سابقه طولانی و درخشانی در تاریخ اسلام دارند، همه این ها پیغمبر و اهل بیت عصمت طهارت را دوست داشتند و به آنها ابراز علاقه می کردند و بزرگان اهل سنت به زیارت امام رضا علیه السلام می آمدند.

وی متذکر شد: ائمه اطهار منشأ اتحاد ما مسلمانان هستند و فرزندان پیغمبر اکرم آن نخ تسبیحی هستند که دانه های تسبیح را کنار هم قرار می دهند و از پراکندگی مانع می شوند.

حجت الاسلام مروی یادآور شد: نعمت وجود ائمه اطهار برکاتی دارد که یکی از آنها اتحاد و همدلی بوده که این از فرزندان پیغمبر است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: دشمن حاضر به دیدن این اتحاد نیست و  می داند اگر این قدرت اسلامی و جامعه بزرگ اسلامی دست در دست هم بدهند، هیچ قدرتی در برابر اتحاد آنها توان مقابله ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن میداند در صدر اسلام پیغمبر از آن قبائل و مردم جاهل،  یک جامعه واحده و با اتحاد و بزرگ ترین تمدن را ایجاد کرد، بخاطر اتحاد این قبایل که اگر مسلمان یک قدرت واحده بشوند کسی نمی تواند در برابر مسلمانان بیایستد.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: چطور بیش از یک میلیارد نفر نمی توانند حریف ۴ میلیون یهودی شوند که قبله اول یعنی بیت المقدس را بگیرند و ۵۰ سال آدم کشی صورت می گیرد،  اشکال کار کجاست؟ چرا اینقدر ذلیل باشیم که قبله اول ما را بگیرند و مسلمانان را بکشند؟ زیرا یک قدرت واحده نیستیم.

وی ادامه داد:  امام تعبیری داشتند که اگر هر مسلمانان یک سطل آب بریزند در  این یهود و اسرائیل از بین می روند و غرق می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.