شیراز- مسئولان آبفا به منظور حل مشکل کمبود آب در منطقه اقتصادی شیراز در اراضی بالادستی روستای «کوشک بیدک» نسبت به حفر یک حلقه چاه اقدام کردند لذا از آن جا که نامه‌نگاری‌ با اعضای شورای اسلامی این روستا هر بار با مخالفت روبرو شده بود درنهایت صدور مجوز حفر چاه موجب شد تا اعضای شورای این روستا در اعتراض به این اقدام دسته جمعی استعفاء دهند.

حفر چاه استعفای اعضای شورای اسلامی یک روستا را رقم زد

قدس آنلاین-گروه استان ها:  کمبود آب همواره یکی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شیراز بوده و مسئولان این منطقه بارها این موضوع را مطرح کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، پنجم تیرماه ۹۸ در حاشیه بازدید برخی از مسئولان از این منطقه دراین‌باره گفت: یکی از مشکلات این منطقه، مسئله آب آشامیدنی است که برای رفع این مشکل در سال ۷۷ یک حلقه چاه به این محل اختصاص داده شد اما با توجه به وجود ۶۰ واحد تولیدی در این منطقه، این چاه دیگر پاسخگوی نیاز واحدها نیست.

نادر طیبی افزود: موضوع تأمین آب این منطقه را در دوره‌های مختلف پیگیری کردیم که هفت ماه پیش پروانه حفر چاه جدید در این منطقه صادرشده است اما عده‌ای که منافع آن‌ها از فروش آب در این منطقه تأمین می‌شود، اجازه حفاری برای انجام این کار را نمی‌دهند.

وی بیان کرد: درخواست ما از مسئولان قضایی استان فارس این است که موضوع آب در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را که یکی از مسائل مهم واحدهای تولیدی استان است، پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

استعفای اعضای شورا

هرچند که برای حل مشکل کمبود آب در منطقه اقتصادی شیراز حفر چاه در اراضی بالادستی روستای «کوشک بیدک» شیراز به‌عنوان بهترین گزینه مدنظر قرار داشت اما نامه‌نگاری‌ها با اعضای شورای اسلامی این روستا هر بار با مخالفت روبرو شد تا اینکه درنهایت مجوز حفر چاه صادر و درنهایت این حلقه چاه به‌رغم مخالفت‌های اهالی و اعضای شورای اسلامی این روستا حفر شد.

گفتنی است همین موضوع موجب شد تا اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک در اعتراض به این موضوع نسبت به استعفای دسته‌جمعی اقدام و استعفای خود را به بخشداری ارسال کنند.

این پنج عضو شورای اسلامی اعلام کردند: «به دلیل آنچه که اقدام منطقه ویژه اقتصادی این شهر برای حفر چاه در اراضی بالادست روستا کوشک بیدک و عدم توجه مسئولان ذی‌ربط به هشدارهای مجموعه شورای اسلامی در مورد عواقب و تنش‌های اجتماعی در پی حفر این چاه و همچنین فشارها و اعتراضات اهالی این روستا نامیدند، تقاضای استعفای دسته‌جمعی خود را به بخشدار مرکزی شیراز ارائه دادیم»

مجوز قانونی است

در همین راستا بخشدار مرکزی شیراز بابیان اینکه استعفای اعضای شورا پذیرفته‌نشده است بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به لحاظ رونق تولید و اشتغال‌زایی برای بیش از سه هزار نفر، حائز اهمیت است لیکن در این منطقه کمبود آب وجود دارد و به همین سبب تصمیم گرفته شد که با حفر یک چاه این مشکل حل شود.

حسن راستی اضافه کرد: مجوز حفر چاه از سوی اداره آبفا و دستگاه‌های ذی‌ربط صادر و این چاه حفرشده است.

وی، با اشاره به اعتراض اعضای شورای اسلامی روستای کوشک بیدک اظهار داشت: بعد از ارائه نامه استعفای اعضای این شورا، ضمن عدم موافقت با آن مذاکراتی نیز با آنان انجام شد و احتمالاً اکنون این افراد از درخواست خود منصرف شده‌اند.

راستی افزود: تأمین آب منطقه ویژه اقتصادی موضوع مهمی است که باید انجام شود و اکنون با موافقت مدیران منطقه ویژه اقتصادی اگر مشکل و کمبودی در تأمین و فشار آب آشامیدنی روستای کوشک بیدک باشد این آمادگی وجود دارد که با استفاده از ظرفیت این چاه رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.