۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 675840

بندرعباس- در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از مصرف بی‌رویه کاغذ، طرح نسخه الکترونیکی به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شده و به زودی دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت حذف می‌شوند.

دفترچه بیمه سلامت حذف می شود

به گزارش قدس آنلاین؛مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت روز شنبه در همایش تجلیل از بیمه شدگان برتر گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر و سریع این طرح با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای امضا شده است که ابتدا در بیمارستان‌های استان اصفهان آغاز شد.

داود حاجی قاسمعلی اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت از ابتدای امسال، در ۵ استان به صورت آزمایشی و در سال گذشته نیز در استان کرمان اجرا شد.

وی افزود: با اجرای این طرح، نیازی به دفترچه کاغذی بیمه سلامت وجود ندارد و بیماران می‌توانند با کارت ملی ویزیت شده و دارو و خدمات دیگر را از داروخانه یا مرکز تصویربرداری دریافت کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت خاطر نشان کرد: هشتم اسفند ۹۷، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب‌بندی از لایحه بودجه سال ۹۸ کشور، بیمه‌های درمانی را ملزم به صدور دفترچه‌های الکترونیکی کردند.

قاسمعلی بیان کرد: بر این اساس صاحبان حرفه پزشکی، پیراپزشکی، مراکز بهداشتی‌، تشخیصی‌، درمانی و دارویی شامل دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی موظفند بدون نیاز به دفترچه، مبتنی بر نسخه الکترونیکی و با استفاده از امضای الکترونیکی موجود در پایگاه اطلاعات هویتی کشور به بیمه‌شدگان خدمات ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.