زنجان- مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور گفت:پبش بینی می شود ۵۰۰هزار زائر با پای پیاده به حرم امام رضا تشرف پیدا کنند.

۱۳۴ بقعه و مسجد در خدمت زائران حرم رضوی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:حجت الاسلام محمد نوروز پور در نشست خبری ظهر شنبه در زنجان با اشاره به اینکه وقف ستت حسنه و مختص همه ادیان است و در خیلی از مراکز بهداشتی و آموزشی موقوفه وجود دارد ادامه داد: دولتها از صاحبان ثروث در خواست می کنند که در  این سنت حضور داشته باشند.

نوروز پور از حضرت نبی اکرم (ص) بعنوان اولین واقف یاد کرد و خاطر نشان ساخت: ۱۸۰هزار موقوفه در کشور داریم که نیمی انتفاعی و نیمی منفعتی هستند.

وی افزود:طی چند  سال اخیر در اتاقهای وقف و بقاع  مسئولین مربوطه در صددند تا نیازهای روز استان را به واقفین و مردم اعلام می کنند.

 نوروز پور وقف مشارکتی را ازاولویتهای مهم  اوقاف  برشمرد و افزود: سازمان در تلاش است تا در  زنده نگه داشتن این سنت حسنه موقوفات را سهام بندی و مردم،خود را سهامدادار یک موقوفه بدانند که در این راستا چهار بیمارستان سرطانی از جمله این موقوفات است.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور گفت:امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به برکت ائمه  میزبان امامزادگان واجب تعظیم هستند و امامزادگان در گذشته به  جهت اینکه  مبلغان دین و مفسران قران بودند و به درخواست مردم ایران  به کشور ما تشرف پیدا کردند و امروز ما از فیوضات این ائمه در کشور بهره مند می شویم.

 نوروز پور با بیان اینکه مراکز افق در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی، ، فرهنگی و قرانی است  اضافه کرد : امسال ۲۰۰ مرکز افق راه اندازی شده است .

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه در اربعین حسینیاقدامات  مهمی انجام دادند اظهارداشت: ۱۰۷موکب در محل  چذابه، شلمچه ،سامرا طریق الحسین ،سیستان و بلوچستان و... در خدمت زائران حسینی بودند.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور گفت:پبش بینی می شود ۵۰۰هزار زائر با پای پیاده به حرم امام رضا تشرف پیدا کنند و ۱۳۴ بقعه و مسجد در خدمت زائران حرم رضوی خواهند بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اختلافات میان میراث فرهنگی و اوقاف در خصوص بقاع گفت:کارگروهی با میراث فرهنگی  در خصوص بقاع و اماکن متبرکه داشتیم تا هم شاهد  توسعه  بقاع باشیم و هم به میراثی بودن بقعه خدشه وارد تشود. این جلسه

نوروز پور در مورد نحوه هزینه کرد نذورات نیز گفت: سامانه جامع  بقاع متبرکه راه اندازی شده  و حق برداشت با هیات امنا با تایید اوقاف محل است و حواله صادر و در بانک تایید می شود و برخی شایعات در مورد خروج نذورات حسینیه و زینبیه به خارج از استان بی پایه و اساس است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.