سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از برنامه‌سازی و انعکاس حداکثری برنامه‌های دهه آخر صفر از صحن و سرای بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا(ع) خبر داد.

انعکاس برنامه های دهه آخر صفر حرم رضوی   توسط بیش از 30 شبکه رادیویی و تلویزیونی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضوی‌کیا  گفت: به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر، ایام سوگواری رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سلاله‌های پاک ایشان امام حسن مجتبی(ع) و ولی نعمت‌مان حضرت امام رضا(ع)، در راستای انعکاس هر چه بیشتر حال و هوای حرم مطهر رضوی و فراهم آوردن بستر زیارت از راه دور برای شیفتگان اهل بیت(ع) تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است.
وی به هماهنگی در راستای اجرای برنامه‌های زنده رادیویی در این ایام اشاره کرد و گفت: رادیو معارف در قالب دو برنامه زنده دو ساعته، رادیو اربعین با اجرای 5 ساعت برنامه زنده، رادیو قرآن دو ارتباط یک و نیم ساعته و رادیو زیارت نیز علاوه بر برنامه‌های اذان‌گاهی، برنامه ویژه‌ای از ساعت 5 تا 8:30 پخش و حال و هوای بارگاه نورانی امام علی بن موسی الرضا(ع) را برای مخاطبان رادیویی بیان می‌کنند.
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین برقراری ارتباط رادیویی سراسری به صورت زنده از برنامه‌ها و مراسم حرم را از دیگر تمهیدات این مرکز بیان کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، رادیو جوان و برخی از شبکه‌های استانی همچون اصفهان، یزد و خوزستان در حرم مطهر رضوی مستقر شده‌اند تا در این ایام به صورت زنده به پخش برنامه‌های حرم بپردازند.
رضوی کیا خاطرنشان کرد: ارتباط زنده خبری با بخش‌های مختلف شبکه‌های سراسری از جمله شبکه یک در دو بخش‌ خبری ساعت 14 و 21 و همچنین شبکه خبر در فاصله‌های مختلف، برنامه‌ها و مراسم مذهبی حرم را به صورت مستقیم به اطلاع مخاطبان می‌رسانند.

پوشش برنامه‌های حرم با همکاری 150 نفر
وی ادامه داد: بیش از 150 نفر اعم از کارگردان، مجری، تصویربردار، صدابردار و عوامل فنی به پوشش برنامه‌های این ایام خواهند پرداخت که بالغ بر 50 نفر از این افراد از موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی و بقیه میهمان این مجموعه هستند.
به گفته این مقام مسئول، برای برنامه‌سازی و پوشش برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر 5 استودیو و 3 واحد سیار بر روی پشت بام‌ها و داخل صحن‌های حرم در اختیار شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی عضو اتحادیه بین‌المللی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی قرار خواهد گرفت.

تولید بیش از 100 آیتم مناسبتی
رضوی‌کیا برنامه‌سازی و پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی را دو ماموریت اصلی این موسسه دانست و گفت: در این ایام بیش از 100 آیتم مناسبتی توسط این مجموعه تولید و در اختیار شبکه‌های مختلف سیما قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام اشاره کرد و گفت: در روزهای پایانی ماه صفر ویژه برنامه‌هایی با عناوین «کبوترانه» از شبکه سه، «حریم‌ امن» از شبکه قرآن، «موکب‌الرضا» از شبکه تهران با تهیه کنندگی موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی و ویژه برنامه های«رواق» از شبکه یک، «کوی محبت» از شبکه دو، «جاذبه» از شبکه افق و «موکب‌الرضا» از شبکه تماشا به صورت مشارکتی تولید و پخش خواهد شد.
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین در ادامه حضور پررنگ شبکه‌های اتحادیه بین‌المللی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را از دیگر اتفاقات رسانه‌ای در این ایام ذکر کرد و گفت: شبکه‌های الکوثر، ثقلین، الاهواز، هادی تی وی اردو و فارسی، امیر، النعیم، البینات، کربلا، ثامن، سحر، ولایت فارسی، عربی و هوسا از شبکه‌هایی هستند که در این ایام حدود یک ساعت از حرم مطهر رضوی پخش برنامه خواهند داشت.

تولید برنامه به زبان‌های عربی و اردو توسط شبکه امام رضا(ع)
وی افزود: شبکه امام رضا(ع) نیز به زبان عربی و اردو به طور ویژه به تولید برنامه می پردازد و برخی از شبکه‌های استانی نیز در این ایام ضمن برقراری ارتباط زنده به پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی خواهند پرداخت.
رضوی کیا خاطرنشان کرد: به منظور انعکاس مطلوب‌تر تمامی تجهیزات و بستر مورد نیاز توسط موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی فراهم شده است تا برنامه‌سازان و مهمانان از شبکه‌های مختلف با کم‌ترین دغدغه در آستان علی بن موسی الرضا(ع) به فعالیت بپردازند.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.