رسانه‌های آمریکایی به‌نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کردند که ارتش آمریکا طی عملیاتی نظامی در شمال‌غربی سوریه، «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش را به‌قتل رسانده است.

ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره قتل البغدادی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از تسنیم، رسانه‌های آمریکایی، صبح امروز ــ یکشنبه ــ به نقل از مقام ارشد در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) اعلام کردند که ارتش آمریکا، روز شنبه عملیاتی نظامی علیه «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در مخفیگاهش انجام داده است.

نشریه «نیوزویک» تصریح کرد، این عملیات بعد از دریافت اطلاعات دقیق درباره مخفیگاه البغدادی، در استان ادلب در شمال‌غربی سوریه و توسط نیروهای عملیات ویژه انجام شده است.

نیوزویک به‌نقل از مقام آمریکایی مطلع به این عملیات، خاطرنشان کرد زمانی‌که نیروهای آمریکایی وارد ساختمان محل اختفای البغدادی شدند، درگیری کوتاهی روی داد.

بنا بر این گزارش، محلی که هدف این حمله قرار گرفته، از مدتی پیش تحت نظر قرار داشته است.

یک مقام دیگر پنتاگون به نیوزویک گفته است: فکر می‌کنم ابوبکر البغدادی کشته شده است و این مسئله در حالی راستی‌آزمایی است (آزمایش دی ان ان) تا مشخص شود فرد کشته‌شده خود اوست.

شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا نیز به‌نقل از مقام پنتاگون گزارش داد، رهبر داعش ــ به‌نظر می‌رسد ــ همزمان با نزدیک شدن نیروهای آمریکایی مشارکت‌کننده در عملیات، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است.

این مقام آمریکایی افزود، البغدادی در حضور اعضای خانواده‌اش، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرده است، ولی در جریان حملات آمریکا، هیچ کودکی کشته نشده است، درحالی‌که هر دو زن البغدادی احتمال می‌رود طی انفجار به قتل رسیده باشند.

این تلویزیون آمریکا افزود، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در این موقعیت‌یابی مشارکت داشته است.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه شنبه در توییتی از وقوع «اتفاق» مهمی خبر داده است. کاخ سفید هم گفته است، دونالد ترامپ ساعت 9 بامداد یکشنبه (به‌وقت واشنگتن) بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی «المیادین» نیز درباره جزئیات کشته شدن رهبر ارشد داعش، تصریح کرد که البغدادی در شهرک «باریشه» در منطقه «حارم» واقع در شمال غربی ادلب به هلاکت رسید.

طبق این گزارش، منطقه حارم تحت سیطره گروه تروریستی جبهه النصره است و مقرها و مراکز گروه‌های تروریستی «انصار التوحید» و «حراس الدین»- وابسته به القاعده- نیز در این منطقه واقع هستند.

خبرنگار المیادین در سوریه تصریح کرد، این منطقه شب گذشته شاهد عملیات هلی‌برن ارتش آمریکا بود که بیش از 3 ساعت طول کشید.

بر اساس این گزارش، 8 فروند بالگرد جنگی از پایگاه «اینجرلیک» در ترکیه به سمت سوریه به پرواز درآمدند و این عملیات را انجام دادند و در جریان عملیات هلی‌برن، عناصر مسلح دست به تیراندازی‌های گسترده زدند.

هواپیماهای جنگی و پهپادهای شناسایی منبع تیراندازی‌ها و همچنین دو خانه را هدف قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.