عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از فروردین ماه تا یک ماه قبل حجم نقدینگی کشور ۲۵درصد رشد کرده است گفت: نقدینگی زیاد موجود (۲هزار هزارمیلیارد تومان) ام‌المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.

نقدینگی ۲هزار هزارمیلیارد تومانی ام‌المصائب است
  • حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره تأثیر تغییر مدیران بانکی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بیان کرد: خود نظام بانکی، نیازمند اصلاح قانون، رویه‌ها و آیین‌نامه‎ها است و صرفاً نیاز به تغییر مدیران بانکی نیست.

    وی ادامه داد: حالا ممکن است با تغییر مدیران در نظام بانکی، اصلاحاتی هرچند جزئی حاصل شود ولی این تغییرات مسلماً چشمگیر نخواهد بود، مهم این است که روش کاری بانک‌ها اصلاح شود و البته اساسی‌تر از اصلاح بانک‌های تجاری و عامل؛ روش سیاست‌های پولی کشور است.

    این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: سیاست‌های پولی فعلی، مدام به افزایش سطح نقدینگی در کشور کمک می‌کنند. طی سال جاری از فروردین ماه تا یک ماه قبل، حجم نقدینگی کشور 25 درصد رشد کرده است و این خود منشأ و اساس مشکلات کشور است.

    حجت الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: غیر از تغییر مدیران بانکی در سطح گسترده، کارهای مهمتری برای انجام وجود دارد مانند همین سود بانکی که هم‌اکنون به‌شکلی گرفته می‌شود که شیوه بانکداری ربوی است و این روند باید اصلاح شود و این فرقی نمی‌کند که چه مدیری روی کار باشد.

    رئیس اسبق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر بنیاد و الگویی که در سیستم بانکی مورد استفاده قرار می‎گیرد، مسلماً آثار خود را دارد و نباید از نقش بانک مرکزی هم غافل شویم و علاوه بر بانک‌ها، نقدینگی زیاد موجود (2هزار هزارمیلیارد تومان)، نیز ام‌المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.

    انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    اعتدال و اصلاحات ام المصائبند .
  • pm ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام اگه نظام هماهنگ پرداخت برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود هم حق به محقش میرسد هم نقدینگی باعث تورم بیشتر نمیشود.ممنون
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    0 0
    نقدینگی ام المصائب نیست حتی می تواند تبدیل به یک فرصت شود آنچه ام المصائب است نبود یک مدیریت کارآمد در سطح کلان است