خراسان شمالی- بیست و هشتم ماه صفر یازدهم هجری یادآور ضایعه بزرگ و مصیبت عظمی رحلت پیامبر اسلام (ص) است؛ آن حضرت به هنگام وفات ۶۳ سال از عمر مبارکشان می گذشت‌.

رحلت پیامبر اکرم(ص) اندوه بزرگ
به گزارش قدس آنلاین، رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شد و سپس پس از ۱۳ سال در مکه مردم را به توحید و خداپرستی دعوت کرد و در سن ۵۳ سالگی به مدینه هجرت نمود و ۱۰ سال نیز در مدینه با تشکیل حکومت اسلامی و با تلاش پیگیر و مستمر به مبارزه با شرک و کفر و ظلم و صحت با پرداخت در این مدت مردم زیادی از مناطق مختلف به آن حضرت ایمان آوردند و اصلاح روز به روز گسترش یافت تا آن که در ۲۸ صفر سال یازدهم از این جهان رحلت فرمود.
فقدان آن حضرت ضربه سهمگین بر پیکر امت اسلامی و شکاف بزرگی را در میان جامعه اسلامی دنبال داشت، با رحلت آن حضرت(ص) خیمه وحدت مسلمین با تیغ اختلاف دریده شد و بین امت اسلامی شکاف افتاد که از هر گوشه اردوگاه امت اسلامی علم اختلافی به نشانه تجزیه و انشعاب بلند شد.
عزاداران بجنوردی امروز با دسته های عزاداری و سینه زنی از محله های مختلف شهر به سمت حرم امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)حرکت کرده و در جوار بارگاه آن بزرگوار با خواندن زیارت از دور مراسم عزاداری برپا کردند.
همچنین کاروان و هیات های عزاداری استان خراسان شمالی هر سال در آخرین روزهای ماه صفر به سمت مشهد مقدس حرکت می کنند.
امسال ۹۲ کاروان برای شرکت در مراسم عزاداری رحلت پیامبر و سالروز شهادت امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس شده اند و ۷۲ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیرهای پیاده روی زائران در استان ایجاده شده که هر موکب روزانه به یکهزار نفر خدمات رسانی می شود.
سالروز رحلت جانگداز آفرین سفیر الهی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت را به عموم مسلمین جهان و شیعیان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت و تعزیت می گوئیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.