امام جمعه مشهد گفت: تحلیل زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام عبرتی برای زندگی اجتماعی و سیاسی امروز جامعه ماست.

زندگی امام حسن مجتبی (ع) عبرتی برای زندگی امروز ماست

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی و در جمع عزاداران نبوی و حسنی افزود: شخصیت این امام بزرگوار به قدری جاذب بود که دشمنان حضرت علی علیه السلام بعد از شهادت آن حضرت با حسن بن علی علیه السلام بیعت کردند.

وی با اشاره به شهادت دو تن از ائمه توسط همسرانشان ادامه داد: امام جواد علیه السلام توسط ام فضل که دختر مامون عباسی بود به شهادت رسیدند ولی جعده دختر اشعث بن قیس پس از جدایی از پدر و خانواده اش که از دشمنان حضرت علی علیه السلام بودند به نکاح امام حسن مجتبی علیه السلام در آمد اما توطئه  معاویه باعث شد که او دست خود را به شهادت امام حسن مجتبی (ع) آلوده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: طلایه دار لشگر امام حسن علیه السلام ۱۰۰ هزار نفر نیروی جنگی بود که در مقابل لشگر ۶۰ هزار نفره معاویه قرار گرفت ولی با نیرنگ معاویه تعداد زیادی از لشگر امام حسن(ع)   به سمت سپاه معاویه گرویدند.

آیت الله علم الهدی افزود: آنها مردمی بودند که بر حقانیت پیامبر و احکام اسلام علم و آگاهی داشتند چون عدالت حضرت علی علیه السلام را دیده بودند اما نمی خواستند برای دین هزینه کنند و احساس می‌کردند با روی کار آمدن معاویه به اقتصاد و درآمد آسان خواهند رسید.

وی ادامه داد: در روزگار کنونی هم اگر مردم فقط به فکر رفاه اجتماعی خود باشند و در مقابل استکبار و استعمار آمریکا و اسرائیل کوتاه بیایند و مملکت خودشان را در اختیار آنها قرار دهند سرنوشت بهتری از مردم دوران امام حسن علیه السلام پیدا نخواهند کرد که جان و مالشان در اختیار معاویه قرار گرفته بود و جرات اعتراض هم نداشتند.

او اضافه کرد: وظیفه مسلمانان است که به دنبال هزینه کردن برای دین باشند و در ایام انتخابات نیز باید به فرد دینداری رای داد و او را انتخاب کرد که مسئولیت پذیر باشد و به ولایت وابستگی داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.