سخنگوی "نیروهای سوریه دموکراتیک‌" اعلام کرد، نیروهای مدافع خلق کرد با ضمانت‌های روسیه به سمت جنوب سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.

عقب‌نشینی کردها تا ۳۰ کیلومتری از مرز ترکیه/ دمشق: سوریه همه فرزندانش را در آغوش می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روسیاالیوم، مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تصریح کرد: یگان‌های مدافع خلق کرد از دو شهر "عامودا" و "الدرباسیه" واقع در مرزهای با ترکیه عقب‌نشینی کرده‌اند و به سمت جنوب رفته‌اند.

سخنگوی قسد خاطرنشان کرد: یگان‌های مدافع خلق با ضمانت‌های روسیه۳۲ کیلومتر به سمت جنوب عقب‌نشینی کرده‌اند.

مصطفی بالی در ادامه افزود: روسیه میان کانتون کردها و دمشق برای دستیابی به راهکاری سیاسی نقش ضامن را ایفا می‌کند.

وی همچنین عنوان داشت: نیروهای دولتی سوریه به طور کامل در مرزهای با ترکیه مستقر خواهند شد.

همزمان، فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای بر موافقت خود با طرح روسیه تاکید کرد و گفت، بعد از مذاکرات فشرده با روسیه درمورد شروط سابق خود، با اجرای طرح مسکو برای توقف تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه که با استناد به توافق سوچی امضا شده در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹  بود، موافقت کردیم.

فرماندهی نیروهای قسد افزود، نیروهای وابسته به آن به منظور جلوگیری از کشتار و دور کردن ساکنان منطقه از جنگ ترکیه در مواضع جدیدی به دور از مرزهای ترکیه و سوریه مستقر خواهند شد.

این منبع افزود، نیروهای گارد مرزی وابسته به دولت مرکزی در طول مرزهای سوریه با ترکیه مستقر خواهند شد.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان "چشمه صلح" در سوریه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه بود. این گروه از کردها، از متحدان کلیدی آمریکا در مبارزه علیه داعش بود که از دیدگاه ترکیه "تروریست" محسوب می‌شوند.

واکنش دمشق

در همین راستا وزارت خارجه سوریه از عقب‌نشینی نیروهای کرد در شمال سوریه به عمق ۳۰ کیلومتری استقبال کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، این عقب نشینی بهانه اصلی را از ترکیه برای تجاوز به خاک سوریه می‌گیرد و نشان می‌دهد که سوریه متعلق به تمامی گروه‌های سوری است و امنیت و سلامتی ملت خود را تضمین می‌کند.

این منبع افزود: سوریه تمامی فرزندانش را به آغوش می‌کشد و به تمامی آن‌ها کمک می‌کند و زمینه را برای همگان برای بازگشت به وحدت ملی فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.