رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که در خراسان رضوی در حال اجراست، در اقتصاد کلان کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در اقتصاد کلان کشور نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین ، غلامحسین شافعی در یکصد و پنجاهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، سهم مالیات پرداختی استان های کشور را ناعادلانه دانست و اظهار کرد: به استان خراسان رضوی در موضوع سهم مالیات پرداختی باید نگاه ویژه ای وجود داشته باشد. 

وی افزود: این مسئله فشار ناعادلانه ای را به فعالان اقتصادی استان وارد کرده است که امیدواریم مسئولان ذی ربط آن را بررسی کرده و فکری برای آن بکنند.

شافعی متذکر شد: در دنیا بار اصلی واحدهای بزرگ بر روی دوش بازارهای سرمایه است اما در ایران این مسئله بالعکس است و به واحدهای کوچک که پیش برنده اقتصاد هستند  ظلم می شود.

رئیس اتاق بازگانی ایران ضمن طرح این سوال که چرا منابع خراسان رضوی از استان خارج شده و در جای دیگر هزینه شود، افزود: چرا مالیات بسیاری از واحدهای خراسان رضوی در تهران پرداخت می شود؟ این در حالی است که این واحدها برای استان تبعاتی دارند.این مسئله باید در همه استان ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان این که الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در اقتصاد کلان کشور باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر برنامه های اقتصادی آقای رزم حسینی در استان نهادینه شود، تغییرات به مراتب مثبتی اتفاق خواهد افتاد.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.