نمایش خیابانی «عکاس‌باشی» در قالب ویژه برنامه سوگواره خورشید هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر در جوار حرم مطهر رضوی اجرا شد.

نمایش «عکاس‌باشی» در جوار حرم مطهر رضوی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، اجرای این نمایش توسط گروهی مشهدی به کارگردانی محمد جهان‌پا و سفارش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از شنبه چهارم آبان سال جاری در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شده و تا دوشنبه، ششم آبان ماه در مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.
این اثر به قلم جواد اشکذری نوشته شده است و سه هنرمند جوان علی ضمیری، ناصر کاشانی و ساجد اندرون به ترتیب در سه پرسوناژ استاد ابراهیم، صمد شاگرد استاد و علی برادر استاد در آن بازی می‌کنند.
ناصر کاشانی در حاشیه اجرای نمایش عکاس‌ باشی در بست نواب صفوی حرم مطهر رضوی گفت: این نمایش با هدف زنده کردن یاد و نام عکس‌های قدیمی که آن‌ها را عکاسان اطراف بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) ثبت می‌کردند، آماده شده است.
بازیگر این نمایش با تأکید بر اینکه خیابان‌های قدیمی مشهد با توجه به عکس‌های قدیمی شناخته می‌شوند، اضافه کرد: مدتی است گرفتن چنین عکس‌هایی با پرده‌های نقاشی بارگاه رضوی منسوخ شده و مردم با خود حرم مطهر امام رضا(ع) عکس می‌گیرند و زیارت خود را ماندگار می‌کنند.
کاشانی ابراز کرد: با اجرای نمایش عکاس‌باشی تصمیم داریم نشان دهیم فاصله چندانی بین نسل قدیم و جوان امروز وجود ندارد.
گفتنی است در روز نخست اجرای نمایش خیابانی عکاس‌باشی، این نمایش در پنج نوبت در ورودی‌های بست شیرازی، بست طبرسی و باب‌الجواد(ع) در جوار حرم مطهر رضوی اجرا شد.
لازم به ذکر است، اجرای سه نمایش خیابانی «من جواد هجده سال دارم» از استان ایلام، «نذر مادر» از استان لرستان و «قطار ساعت ۸» از استان تهران که با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و انجمن هنرهای نمایشی ایران در قالب ویژه برنامه سوگواره خورشید از سوم آبان ماه شروع شده همچنان تا ششم آبان در جوار حرم مطهر رضوی ادامه دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.