رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: تاکنون در روستای اخلمد شهرستان چناران ۱۵ اقامتگاه غیر مجاز شناسایی شده است.

شناسایی ۱۵ اقامتگاه غیر مجاز در "اخلمد" چناران

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهریان‌مقدم ساماندهی اقامتگاه‌های غیر مجاز در اخلمد را از مهم‌ترین اهداف ذکر کرد و افزود: به رغم اینکه برخی اقامتگاه‌ها ساماندهی شده‌اند اما هنوز تعدادی از آن‌ها به صورت غیر مجاز فعال هستند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود به سمت احداث اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر و خانه مسافر مجاز پیش برویم، با بررسی‌های صورت گرفته در روستای اخلمد ۱۵ اقامتگاه غیر مجاز که به عنوان مهمان‌پذیر و یا خانه مسافر اطلاع‌رسانی کرده بودند و فعالیت داشتند، شناسایی شده و تاکنون با کمک بخشداری، فرمانداری،  دستگاه قضا و نیروی انتظامی ۱۰ اقامتگاه پلمب شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران ادامه داد: مقرر شد این تعداد اقامتگاهی که پلمب شده‌اند به صورت قانونی از میراث فرهنگی شهرستان چناران نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند.

وی در خصوص برخی از اقامتگاه‌ها که در بستر و حریم رودخانه واقع شده‌اند، بیان کرد: ساخت و ساز این اقامتگاه‌ها از قبل بوده و تا زمانی که حریم و بستر رودخانه برای ما مشخص نشود، نمی‌توانیم مجوز فعالیت اقامتگاه بوم‌گردی را به این افراد بدهیم.

طاهریان‌مقدم افزود: پرونده ۵ اقامتگاه غیر مجاز دیگر در جریان است که برای گرفتن مجوز برای دو مورد اقامتگاه و سه خانه مسافر و یا اقامتگاه بوم‌گردی اقدام کردند.

وی آموزش مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و نحوه رفتار با گردشگران را ضروری دانست و گفت: تلاش می‌شود با کمک اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن احداث موزه روستایی، صنایع دستی منسوخ شده را احیا کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.