همدان_ معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت گفت :۵۱ درصد زنان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت شرکت کردند.

شرکت ۵۱ درصد زنان در بیست وچهارمین جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، سیماسادات لاری معاون فرهنگی ودانشجوی وزارت بهداشت ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در همدان اظهار کرد: این جشنواره امسال در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول آن در سه روز از مهرماه برگزار شده است.
لاری با اشاره به اینکه مرحله نهایی این جشنواره از هفتم تا نهم آبان‌ماه با حضور ۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود گفت: هر سال یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور میزبان این جشنواره هستند که امسال دانشگاه علوم پزشکی همدان انتخاب شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال آینده مشهد میزبان بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خواهد بود افزود: خوشبختانه میزان شرکت‌کنندگان در این جشنواره قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه امسال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۳۱ هزار نفررشته در این جشنواره ثبت‌نام کردند که رشد ۲۸ درصدی داشته است گفت: در گروه کارکنان ۴۶ هزار نفر رشته با رشد ۲۳ درصدی و در گروه اساتید ۴ هزار و ۷۶۲ نفر رشته با رشد ۱۴۲ درصد شرکت‌کنندگان به ثبت رسید.
لاری با بیان اینکه امسال بیشترین رشد را نسبت به سال‌های گذشته شاهد هستیم که ۸۲ هزار و ۵۸۲ نفر رشته ثبت‌نام کرده‌اند و این رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۳۸۱ نفر از اساتید، دانشجویان و کارمندان تقدیر می‌شوند.
وی از ارسال ۱۴ هزار و ۶۹۸ اثر پژوهشی، فناوری،هنری و ادبی به بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ اثر در بخش پژوهشی، بیش از ۶۰۰ اثر در بخش فناوری، بیش از ۸ هزار اثر در بخش هنری و بیش از ۲ هزار اثر ادبی به این جشنواره راه یافته است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه این جشنواره در هفت بخش و ۴۴ رشته برگزار شد خاطرنشان کرد: بخش‌آوایی جشنواره شامل ۱۵ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره نبأ تا پایان سوره فجر با ترجمه، حفظ یک جزء،تا حفظ سی جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح بود.
وی با اشاره به اینکه بخش معارف قرآنی شامل ۹ رشته آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، مقاله‌نویسی، تألیف کتاب و... بود گفت: بخش فناوری در دو رشته تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی قرآنی و بخش ادبی در چهار رشته شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.