مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: هزینه اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی از طریق ریلی بسیار گران است و تصمیم داریم با دریافت مجوز اعزام ها را از طریق اتوبوس انجام دهیم.

هزینه اردوهای راهیان نور دانش آموزی  به صورت  ریلی بسیار گران است/ هزینه حمل و نقل  راهیان نور هر دانش آموز با اتوبوس ۳۰۰هزار تومان است

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی خراسان رضوی جلسات اولیه و مقدماتی  با بسیج برگزار شده است .  

وی تصریح کرد: ولی هنوز تصمیم گیری قطعی در این باره صورت نگرفته است زیرا یکی از مشکلات اصلی برگزاری این اردوها در حال حاضر این است که بر اساس دستور العمل الزاما اعزام ها باید از طریق ریلی صورت بگیرد که این موضوع هزینه های این اردوها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است .

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حال حاضر هزینه  رفت و برگشت یک دانش آموز با قطار به شهر اهواز مبلغی در حدود ۵۶۰هزار تومان است، از این رو در صورت موافقت و دریافت مجوز بنا داریم اعزام ها را به صورت اتوبوسی انجام دهیم که در این روش هزینه حمل و نقل هر دانش آموز در حدود ۳۰۰هزار تومان می باشد.

خدابنده ادامه داد: در صورتی که مجوز اجرای اردوهای راهیان نور دانش آموزی از طریق اتوبوس داده شود تعداد دانش اموزانی که می توانند در این اردوها شرکت کنند نیز  افزایش پیدا خواهد کرد به طوری که  پیش بینی اعزام حدود ۱۰هزار نفر از این طریق می شود.

وی در باره امنیت اینگونه اعزام ها افزود: شرکت جوان سیر ایثار متعهد شده است که در صورت استفاده از اتوبوس های این شرکت ، برای هر کاروان اعزامی یک ماشین مراقب در جلو کاروان و یک ماشین نیز در پشت سر کاروان حضور خواهند داشت و نسبت به مسائل ایمنی و رعایت مقررات توجه ویژه خواهند داشت، همچنین اتوبوس های این شرکت از استاندارد های لازم و امنیت کافی برخوردار می باشند.

خدابنده ادامه داد: اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی طبق سال های گذشته از نیمه آبان ماه آغاز می شود و هر استان طبق برنامه زمان بندی در یک تاریخ معین اعزام ها را انجام می دهد که چون تاکنون مکاتبه ای در این باره با استان خراسان رضوی صورت نگرفته است قطعا این استان جزو اعزام های اول نخواهد بود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.