مردم ایران اسلامی امروز سوگوار شهادت امام رئوف(ع) هستند و مشهدالرضا یکپارچه در غم جانسوز شهادت شمس‌الشموس سیاه‌پوش و عزادار است.

ایران اسلامی در سوگ شمس‌الشموس

به گزارش قدس آنلاین، ‌عزاداران و سوگواران رضوی از اقصی نقاط کشور و جهان خود را به دارالعُشاق مشهد، حریم ملکوتی امام رضا(ع) رسانده‎اند تا در روز شهادت امام رئوف(ع) به اقامه عزا بپردازند.

حرم رضوی از صبح امروز پیوسته شاهد حضور دسته‎های عزادار بوده که از میدان‏‌های اطراف حرم به‌سمت بارگاه منور رضوی به حرکت درآمده‌اند تا در صحن و سرای امام مهربانی‎ها عزاداری کنند.

زائران پیاده نیز ‌زینت‌بخش مجالس روضه امام رضا(ع) هستند و ‌در گوشه‎گوشه حرم مشغول عزاداری و سینه‌زنی‌اند؛ ‌همه زائران به حرم غریب الغربا آمده‎اند تا به مولای خود عرض ارادت و دلدادگی کرده و کنار مضجع شریفش آرام بگیرند.

حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امروز میزبان زائران دلسوخته‌ای است که رنج سفر را از راه‌‏های دور و نزدیک بر خویش هموار کرده‌ تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک‌نشین، شهادت امام رضا(ع) را به ساحت آسمانی امام زمان(عج) تسلیت گویند و در طواف ضریح امام رضا(ع)، ایشان را محضر خالق هستی واسطه شفاعت و فیض قرار دهند.

در حال حاضر ‌عزاداری در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و با حضور پرشور زائران و مجاوران در بارگاه قدسی امام رضا(ع) آغاز شده ‌و مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی می‌پردازند.‌

سواره و پیاده فرقی نمی‌کند اینجا همه سوار مرکب عشق آمده اند تا در حرم امن امامشان ماوا بگیرند، در مصیبت و اندوه شهادتش هم ناله با امام عصر(عج) سوگواری کنند.

چه شورو غوغایی امروز در حرم  امام هشتم برپاست. همه ذکر رضا رضا برلب دارند؛ سیل اشک امانشان نمی‌دهد، مصیبت نامه می‌خوانند و بر سرو سینه می‌زنند.

بسیاری از زائران که از راه‌های دور خود را پیاده به این حریم ملکوتی رسانده اند با کوله باری پر از معرفت و دل‌های مملو از محبت بر ضریح عشق دخیل بسته اند و با نوای یا غریب الغربا شفاعتش را طلب می‌کنند.

امروز همه دل‌ها در مشهد الرضاست. همه رضا رضا می‌گویند. جمعیت زائران و هیئت‌های عزادار در صحن‌های حرم رضوی موج می‌زند. خیابان‌های منتهی به حرم  امام رضا(ع) هم مملو از جمعیت ارادتمندان و عزادارن است که  به سمت حرم رضوی در حرکتند.

خیابان‌های مشهد مقدس سراسر پوشیده از پرچم‌های سیاه است و هیئت‌های عزاداری، عزای امام هشتم را بر طبل‌ها می‌کوبند و برای عرض ارادت و عزاداری به سمت حرمش در حرکتند.

بیش از پنج هزار هیئت عزادار خود را برای سالروز شهادت امام رضا(ع) به مشهد رسانده اند.ایستگاه‌های پذیرایی اززائران در گوشه گوشه  شهر برپاست و از عزاداران امام هشتم پذیرایی می‌کنند.

مراسم عزاداری و ذکر مصیبت شهادت  ثامن الحجج(ع)  امروز در جای جای مشهد برپاست. جمعیت زائران از دیگر نقاط کشور و دنیا در مشهد مقدس از مرز 4 میلیون نفر گذشته است‌.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.