همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) آتش‌نشانی مشهد برای تامین ایمنی زائران و مجاوران عزادار به حالت آماده‌باش درآمد.

آتش‌نشانی مشهد به حالت آماده‌باش درآمد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت آتش‌نشانی مشهد گفت: آتش‌نشانی با تمام توان آماده ارائه خدمات ایمنی به عزاداران رضوی است و با استقرار ۶۰ آتش‌نشان و نجاتگر طی ۲ نوبت در گروه‌های سیار شامل خودروهای سبک و نیمه سنگین و موتورسیکلت اطفای حریق در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و اماکن عزاداری هیات‌های مذهبی، تامین ایمنی عزاداران را بر عهده دارد.
محمد جواد سبحانی افزود: همچنین برای تامین مطلوبتر ایمنی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در این روز، ۲۰ نفر از بانوان آتش‌نشان طی ۲ نوبت در رواق‌های داخل اماکن متبرکه رضوی مستقر هستند.
وی اظهار داشت: ۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت آتش‌نشانی و نردبان های ویژه امداد و نجات و اطفای حریق به طور منظم در سه لایه در خیابان‌های نزدیک حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از جمله بست‌های چهارگانه حرم مطهر رضوی، چهارراه دانش، میدان طبرسی، چهارراه شهدا، میدان بیتالمقدس، چهارراه مقدم، میدان عدالت و خیابان خسروی مستقر هستند و نیروهای امدادی با آمادگی کامل در صورت بروز حوادث احتمالی، امداد رسانی سریع را انجام می‌دهند.
وی از زائران و مجاوران خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و حادثه با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند و با حفظ خونسردی نوع حادثه، وسعت و آدرس دقیق محل آن را به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعلام کنند.
حدود سه میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده‌اند.
یکهزار و ۳۰۰ آتش نشان در ۴۸ ایستگاه کلانشهر سه و نیم ملیون نفری مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.