طرح خادمین سبز حضرت امام رضا (ع) با هدف پاکسازی مسیر زائران پیاده رضوی و با همکاری روسای ۶۷ کاروان و داوطلبان افتخاری برای نخستین بار همزمان با دهه پایانی ماه صفر در استان خراسان رضوی اجرا شد.

خادمان سبز امام رضا (ع) مسیر زائران پیاده رضوی را پاکسازی کردند

به گزارش قدس آنلاین، رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: گروه خادمین سبز امام رضا (ع)  به همت این شورا و با همکاری مجتمع فرهنگی میقات الرضا (ع) با هدف پاکسازی مسیر زائران پیاده رضوی امسال تاسیس شد.
آرزو حیدریان افزود: در اجرای این طرح مسیر ملک آباد تا مشهد در جاده نیشابور و مسیرهای عبور زائران پیاده طی چند نوبت توسط گروه‌های عضو و داوطلبان دارای لباس‌های متحدالشکل پاکسازی و نظافت شده است.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح مورد بازدید و توجه تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به طرح غربالگری سرطان سینه به همت این نهاد برای بانوان زائر گفت: در اجرای این طرح که پارسال طی دهه پایانی صفر به صورت آزمایشی اجرا شد به همت کادر پزشکی و مامایی داوطلب نسبت به غربالگری و تشخیص سرطان پستان در بین این گروه اقدام شد.
حیدریان افزود: برای این منظور امسال بیش از ۱۰ هزار نفر از بانوان زائر پیاده آموزش‌های مربوط به غربالگری سرطان پستان را فرا گرفتند که ۶۰۰ نفر برای معاینه به پایگاه‌های غربالگری مراجعه کرده و پنج نفر از این تعداد مشکوک به ابتلا به این بیماری شناسایی شدند که مراحل تکمیلی درمان آن‌ها توسط شورای مشارکت‌های زنان خراسان رضوی پیگیری و دنبال شد.
وی طرح هنر و زیارت را از دیگر اقدامات شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت برای زائران پیاده عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح نیز تئاتری با عنوان "پدرانه" پیرامون زندگی یک خادم امام رضا (ع) به منظور ترویج نذر سلامت زنان (نذر مهریه) برای زائران پیاده به نمایش درآمد.
وی ادامه داد این تئاتر برای بیش از پنج هزار زائر پیاده طی پنج نوبت در مجتمع میقات الرضا (ع) اجرا شد.

امسال همزمان با دهه پایانی صفر بیش از ۴۶۰ هزار زائر پیاده رضوی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.