تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی رحلت علامه سید جعفر مرتضی عاملی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی ارتحال علامه سید جعفر مرتضی عاملی

به گزارش قدس آنلاین، در پی در گذشت عالم مجاهد آیت‎الله علامه سید جعفر مرتضی عاملی، متخصص تاریخ اسلام و تشیع و از علمای حوزه علمیه قم و لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در پیامی فقدان این عالم ربانی را تسلیت گفت.

متن پیام تولیت آستان قدس رضوی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال دانشمند مجاهد، علامه سید جعفر مرتضی عاملی یکی از برجسته‌ترین سیره‌نگاران جهان اسلام و از مورخان برجسته شیعی که سال‌ها خدمات علمی و پژوهشی ارزشمند آن فقید سعید، در حوزه‌های علمیه قم و لبنان مورد استفاده جمع کثیری از محققان حوزه و دانشگاه بود، موجب تأسف و تألم گردید.
آثار ارشمند، ماندگار و کم‌نظیر این عالم فقید، منبعی گرانبها از تراث شیعی در جهان اسلام می‌باشد و فصل جدیدی را در رشته تاریخ‌نگاری اسلام گشوده‌ است.
این‌جانب این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، علمای لبنان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و در کنار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج (علیه آلاف التحیة و الثناء) برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.
تولیت آستان قدس رضوی
احمد مروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.