رئیس پلیس راه راهور ناجا از حضور بیش از 4 میلیون و 200 هزار زائر رضوی تا ساعت 24 شب گذشته در مشهد مقدس خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در پایانه مسافربری امام رضا(ع) را اندیشیده‌ایم.

جلوگیری از ایجاد «بازار سیاه» در پایانه مسافربری مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا ، در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور، به خصوص محورهای منتهی به خراسان رضوی اظهار داشت: از صبح امروز با بار بازگشت زائران بارگاه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مواجهیم و از ساعت 10 صبح بار نسبتاً پرحجمی در طول محور امام رضا(ع) از مشهد به سمنان و درنهایت به تهران به چشم می‌خورد. 

وی به بارندگی‌های پراکنده در طول مسیر فوق اشاره و بیان داشت: بارندگی پراکنده نسبت به بارش مداوم می‌تواند خطرسازتر باشد، بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنیم که با سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب و رعایت فاصله طولی مناسب به رانندگی بپردازند. 

رئیس پلیس راه راهور ناجا به پیش‌بینی‌های پلیس راه مبنی بر افزایش بار بازگشت زوار امام رضا(ع) در ساعات پیش‌رو اشاره و بیان داشت: به همین منظور بازدیدی از پایانه مسافربری امام رضا(ع) در مشهد انجام شد تا از آمادگی و توان این پایانه نسبت به جابجایی زوار مطلع شویم. 

سردار حسینی اعلام کرد: در این بازدید علاوه بر نظارت و کنترل به مدیران این پایانه مسافربری تأکید و توصیه کردیم که بر فروش بازار و چگونگی تردد زوار نظارت دقیق داشته و از ایجاد بازار سیاه جلوگیری کنند. 

وی گفت: معمولاً در چنین مواقعی که تعداد مسافران زیاد است، تعداد افراد سودجو شرایط را طوری ایجاد می‌کنند که مردم ناچار می‌شوند مبالغ بیشتری برای تهیه بلیت اتوبوس بپردازند؛ این بازدید در جهت نظارت و کنترل و تأکید و تذکر بر برخورد با چنین مواردی انجام شده است. 

وی به حضور بیش از 4 میلیون و 200 هزار زائر حرم رضوی تا ساعت 12 شب گذشته اشاره و تصریح کرد: حدود 70 درصد زوار با خودروهای شخصی به مشهد مراجعه کرده و بقیه از طریق سیستم حمل و نقل عمومی، قطار و هواپیما خود را به مشهد رسانده بودند. 

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان این مطلب که 1700 دستگاه اتوبوس در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای جابجایی زوار وجود داشت، از برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام اتوبوس در صورت نیاز خبر داد. 

وی به اعمال محدودیت در جنوب به شمال محور چالوس از ساعت 15 امروز و یکطرفه شدن شمال به جنوب این محور خبر داد و گفت: در محور هراز با توجه به وضعیت ترافیک فعلا نیازی به ایجاد محدودیت نیست. 

سردار حسینی با توجه به بارش باران در جاده‌های کشور و لغزندگی معابر از رانندگان درخواست کرد که با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و در هر 2 ساعت رانندگی یک ربع استراحت کرده و از عجله و شتاب بپرهیزند. 

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.