فرمانده پلیس راه کشور آخرین وضعیت ترافیکی محورهای خراسان رضوی و جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سفر ۳ میلیون زائر با خودرو شخصی به مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، سردار تیمور حسینی ، در خصوص آخرین شرایط ترافیکی راه‌های استان خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به حضور چشم‌گیر زائران امام رضا(ع) در مشهد تا روز گذشته شاهد بار پرحجم از سمت تهران به سوی محورهای منتهی به مشهد بودیم.

وی ادامه داد: آخرین آمارها تا ساعت 12 ظهر امروز حکایت از ورود 4 میلیون و 200 هزار نفر زائر به مشهد دارد که 70 درصد آنان با خودروهای شخصی به مشهد سفر کرده‌اند.

سردار حسینی تصریح کرد: با توجه به پایان تعطیلات ایام سوگواری پایان ماه صفر از امروز شاهد بازگشت زائران امام رضا(ع) از مشهد به سمت نیشابور، سمنان و تهران هستیم. پیش‌بینی می‌کنیم که از بعدازظهر امروز بار ترافیکی مسیرهای بازگشت از مشهد افزایش پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ دیگر بارندگی در بخش قابل توجهی از مسیرهاست که باعث لغزندگی جاده‌ها خواهد شد و شرایط را سخت‌تر می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور، افزود: خوشبختانه برای بازگشت زائران تا روز جمعه فرصت وجود دارد و زائران می‌توانند با توجه به روزهای باقی‌مانده تا پایان هفته زمان بازگشت خود را تنظیم کنند و این می‌تواند به روند بازگشت زائران کمک کند. با این وجود پیش‌بینی می‌کنیم بخش عمده‌ای از زائران تا فردا در مسیر بازگشت از مشهد قرار گیرند.

وی گفت: بر این اساس روند بازگشت زائران تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

سردار حسینی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور، بیان کرد: در حال حاضر شاهد بارندگی و لغزندگی مسیرها در بسیاری از جاده‌ها در سطح کشور هستیم. 

وی افزود: روز گذشته در جاده چالوس در استان البرز و محورهای هراز و رودهن در استان تهران شاهد انسدادهای موقتی بودیم که خوشبختانه انسدادها برطرف شد، اما کماکان شرایط ناپایدار است که کنترل و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌پذیرد.

رئیس پلیس راه کشور تاکیدکرد: با وجود اینکه در اکثر محورها بارندگی وجود دارد و راه‌ها لغزنده هستند خوشبختانه تاکنون شاهد حادثه خاصی نبوده‌ایم.  

وی همچنین با اشاره به تمهیدات پلیس راهور ناجا برای سفرهای دهه پایانی ماه صفر به مشهد، گفت: برابر شرایطی که وجود داشت طرح ویژه‌ای برای روزهای پایانی ماه صفر پیش‌بینی و اجرا کردیم. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردیم که تعداد کثیری از هموطنان از سراسر کشور به مشهد سفر کنند از پنج روز قبل طرح ویژه‌ای با آماده‌باش همه نیروها و استفاده از حداکثر توان استان خراسان رضوی و استان‌های مسیر خراسان در محورهای منتهی به مشهد به اجرا گذاشته شد.

سردار حسینی همچنین با اشاره به بازدید از پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد، تصریح کرد: حجم زیادی از مسافران از اتوبوس برای بازگشت استفاده خواهند کرد. در حال حاضر به تعداد کافی اتوبوس برای بازگشت زائران در پایانه امام رضا(ع) مشهد وجود دارد، اما در بعدازظهر باید تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در پایانه امام رضا(ع) مشهد حضور داشته و بر روند مسافرگیری و خروج اتوبوس‌ها از پایانه نظارت می‌کنند که مشکلی در خصوص بازار سیاه بلیت فروشی و ایمنی اتوبوس‌ها به وجود نیاید.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: با این شرایط امیدواریم با تلاش همه، بازگشت زائران با هر وسیله‌ای به شکل مناسب انجام شود.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.