همزمان با ایام پایانی ماه صفر ۱۲۰ هزار زائر غیرایرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان در زائرشهر رضوی مشهد اسکان یافتند.

۱۲۰ هزار زائر غیر ایرانی در مشهد اسکان یافتند

آستان قدس رضوی روز دوشنبه به نقل از مسئول ستاد دهه آخر صفر معاونت محرومیت زدایی این آستان گزارش داد: از این تعداد ۴۰ هزار زائر افغانستانی و ۸۰ هزار پاکستانی هستند.

مسعود مجردی، اسکان و اطعام، ارائه خدمات حمل و نقل، برنامه‌های عزاداری و تحویل بسته‎های فرهنگی را از جمله خدمات آستان قدس رضوی به این زائران ذکر کرد.

او گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سفارت و کنسولگری پاکستان ۸۰ هزار زائر پاکستانی از سه روز خدمات آستان قدس رضوی در زائرشهر بهره‌مند شدند و حدود ۳۰ هزار زائر متمکن پاکستانی نیز خود برای اسکان و زیارت در مشهد اقدام کردند.

وی افزود: ۷۰ درصد زائران محروم پاکستانی در شمار زائران زیارت‌ اولی هستند و از این نظر خدمت‌رسانی به آنان همسو با برنامه‌های آستان قدس رضوی در جهت خدمت به محرومان و مستضعفان است.

مجردی اظهار داشت: روحانیون اردو زبان در زائرشهر رضوی مستقر شدند و اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با اردوزبانان از جمله تشکیل حلقه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت برای زائران پاکستانی را برعهده دارند.

او با برشمردن دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای زائران پاکستانی گفت: این زائران روزانه سه نوبت با سرویس‌های حمل و نقل در نظر گرفته شده به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هم برای آنان در صحن غدیر برنامه‌های ویژه عزاداری و فرهنگی ترتیب داده است.

وی با اشاره به حضور ۴۰ هزار زائر افغانستانی در زائرشهر رضوی و ارائه خدمات مشابه زائران پاکستانی به آنان افزود: آستان قدس رضوی در موکب خود در مرز دوغارون نیز با یک وعده غذای متبرک، میان وعده و برنامه‌های فرهنگی و خدمات بهداشتی و درمانی از زائران افغانستانی پذیرایی می‌کند.

 اغلب زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر از کشورهای هند، پاکستان، آذربایجان، عراق و افغانستان هستند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.