فرماندار مشهد گفت: تامین امنیت، اسکان و بهداشت محیطی برای زائران حضرت امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر دغدغه های اولویت‌دار مسئولان شهرستان مشهد بود.

 تامین امنیت اولویت خدمت‌رسانی به زائران رضوی بود

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا هاشمی افزود: خوشبختانه تاکنون در حوزه امنیت هیچ گونه موضوعی گزارش نشده است و همه دستگاه های متولی در این حوزه از جمله  پلیس راه و راهور تمام تلاش خود را در این خصوص به کار بسته اند.

وی در خصوص میزان تلفات رانندگی و تصادف وسایل نقلیه با زائران پیاده در مراسم دهه پایانی صفر سال جاری گفت: به جز چند حادثه خسارتی که به واسطه بارش باران و لغزندگی سطح جاده ها در محدوده ملک آباد روی داد حادثه دیگری رخ نداد اما اظهار نظر در خصوص سوانح رانندگی منجر به فوت نیازمند جمع بندی آمار در این زمینه است که بعدا اعلام می‌شود.

فرماندار مشهد به اسکان ۵۴۰ هزار زائر در دهه پایانی ماه صفر در محل های آماده شده در مشهد اشاره و بیان کرد: افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد در هتل ها و مسافرخانه های رسمی و بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر نیز در مدارس، حسینیه ها، مهمان سراهای دولتی و منازل مردم که به صورت خودجوش در اختیار کاروان‌های عزادار قرار گرفته بود اسکان یافتند.

هاشمی با بیان اینکه ۴۲۰ مدرسه توسط اداره کل آموزش و پرورش مشهد به اسکان زائران اختصاص یافته بود گفت: طی چند شب گذشته بارش‌هایی در مشهد روی داد اما به واسطه هماهنگی های صورت گرفته مشکلی برای سکونت زائران در این شهرستان به وجود نیامد.

وی افزود: در راستای تامین سلامت و بهداشت زائران نیز نظارت برعرضه مواد غذایی و آشپزخانه ها و ایستگاه های صلواتی به صورت فوق العاده توسط ۱۲۴ تیم بهداشتی در شهرستان مشهد صورت گرفت که خوشبختانه تخلف خاص و نگران کننده ای در این خصوص گزارش نشد.

او همچنین به نظارت بر بازار اشاره و بیان کرد: امسال پیش از آغاز ماه محرم عملیات نظارت بر بازار و مقابله با تخلفاتی نظیر گران فروشی به اجرا در آمد که بر اساس اعلام ناظران و دستگاه های متولی کمترین نارضایتی در خصوص تخلفات صنفی از  این واحدها گزارش شده است.

 فرماندار مشهد گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران در ایام پایانی ماه صفر در مشهد ۵۰۰ تن آرد فوق العاده بین ۵۸ نانوایی اطراف حرم مطهر رضوی توزیع شد.

هاشمی افزود: علاوه بر توزیع این میزان آرد که بیش از سهمیه معمول این خبازی ها بوده است در چهار نقطه ورودی حرم رضوی نان پخت شده با قیمت مصوب، بدون واسطه و با نظارت و همکاری اتحادیه نانوایان مشهد عرضه شد و به فروش رسید.

فرماندار مشهد همچنین به بازدید خود از پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد اشاره و بیان کرد: عملیات بازگشت ۳.۵ میلیون زائر موجود در مشهد به شهرهای خود از سه شنبه آغاز شده است و بین ۱۵ تا ۱۷ درصد از این تعداد زائر، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای یعنی اتوبوس را برای بازگشت خود انتخاب کرده اند.

هاشمی افزود: هم اکنون پایانه امام رضا (ع) مشهد برای انتقال زائران به شهر و دیار خود آمادگی کامل دارد و برخورد با پدیده بازار سیاه بلیت با نظارت بیشتر در پایانه مسافربری امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.