پس از موفقیت نخست وزیر انگلیس در جلب حمایت پارلمان با هدف خروج از بن بست برگزیت، نخستین انتخابات این کشور در ماه دسامبر در حدود یک قرن اخیر برگزار خواهد شد.

 موافقت پارلمان با برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، بریتانیا قصد دارد برای نخستین بار در یک قرن گذشته، انتخابات زودهنگام خود را در ماه دسامبر برگزار کند. این انتخابات پس از آن قرار است برگزار شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس موفق به جلب حمایت نمایندگان پارلمان با هدف شکستن بن بست برگزیت شده است.

پس از موافقت اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت برای سومین بار متوالی، پارلمان و دولت انگلیس بر سر چگونگی پیشبرد روند خروج از اتحادیه اروپا اختلاف نظر دارند.

پس از مخالفت پارلمان انگلیس با توافق برگزیت بین لندن و بروکسل، جانسون که وعده داده بود تا پایان اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ۱۲ دسامبر یعنی ۲۱ آذرماه شد.

جانسون پس از شکست های متوالی طی هفته های اخیر، سرانجام به یک پیروزی کم سابقه در پارلمان دست یافته و نمایندگان مجلس عوام با ۴۳۸ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف با این درخواست موافقت کرده اند. این طرح اکنون باید در مجلس اعیان به تصویب برسد.

جانسون در اظهاراتی در جمع نمایندگان محافظه کار گفت: اکنون وقت متحد کردن کشور برای اجرای برگزیت است.

این نخستین انتخابات انگلیس در نزدیکی کریسمس است که از سال ۱۹۲۳ میلادی تاکنون برگزار خواهد شد. نتایج این انتخابات به شدت در هاله ای از ابهام قرار دارد. این انتخابات در واقع رقابت بزرگی بین جانسون و احزاب متحدش برای پیشبرد برگزیت از یک سو و منتقدان دولت از جمله حزب کارگر است که برای برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره برگزیت تلاش زیادی کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.