ارائه گزارش مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران با مشاجره لفظی میان نمایندگان شهرداری تهران و آب منطقه‌ای استان تهران همراه بود.

مشاجره لفظی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سید حسن رضوی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و نخستین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران گفت: تصرفات غیر قانونی زیاد در رود دره‌ها انجام شده است و شرایط عادی در این رود دره‌ها حاکم نیست. سرریز سد کرج ۱۴۰۰ متر مکعب در ثانیه است که سال گذشته ۱۳۰  متر مکعب در ثانیه رهاسازی شده است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته احتمال وقوع سیلاب در کرج مورد بررسی قرار گرفته و بارندگی‌هایی که ظرف ۴۸ ساعت گذشته  اتفاق افتاده اگر دو برابر بود در کرج شاهد سیلاب می‌بودیم. در بخش سیلابی کرج دو میلیون نفر جمعیت ساکن هستند که در صورت وقوع حادثه این افراد درگیر سیل خواهند شد در صورتی که سیل اهواز با همه ابعاد آن یک و نیم میلیون نفر را درگیر کرده بود.

رضوی ادامه داد: در محدوده جاجرود نیز شرایط مشابهی وجود دارد و ۵۲۰ نقطه حادثه خیز از نظر سیلاب در استان تهران شناسایی شده‌اند که ۶۷ نقطه در شهر تهران قرار گرفته است. اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته اما کمتر از ۱۰ درصد از این نقاط حادثه خیز در شهر تهران رفع عیب شده‌اند و در ۹۰ درصد از این نقاط همچنان مشکلات باقی است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که در استان تهران آمار نقاط حادثه خیز از نظر سیلاب کاهش پیدا کرده افزود: شهرداری تهران در دو سال گذشته اقداماتی خوبی انجام داده ولی حجم مشکلات همچنان زیاد است. قطعاً شهردار تهران به جای عذرخواهی باید مشکلات را رفع می‌کرد در غیر این صورت هر روز باید از مردم عذرخواهی کند. تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مشکلات منابع مالی دارند؛ اما می‌توان با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

وی تاکید کرد: می‌توان با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استانداری تهران نسبت به بررسی و برطرف کردن مشکلات اقدام کرد. ۶۶۷ کیلومتر براساس مطالعاتی که انجام شده مباحث خطرپذیری در استان تهران وجود دارد که حداقل ۱۲۰ کیلومتر از آن باید ساماندهی شود عمده این نقاط در منطقه یک و دو شهر تهران قرار گرفته است.

رضوی ادامه داد: در موضوع سیلاب و فرونشست‌ها اختلاف نظرهایی با شهرداری تهران وجود دارد که نسبت به رفع این اختلاف نظرها و اجرای پروژه‌ها باید اقدام  کنیم. شهردار تهران باید در جلسات حضور داشته باشد تا با حضور ایشان بررسی مشکلات مردم انجام شود و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از سدهای تهران خالی است و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سدها وجود دارد شرایط نسبت به سال قبل بهتر است و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نسبت به سال قبل بیشتر در پشت سدها ذخیره شده است.

به گزارش ایسنا، پس از ارائه گزارش مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در واکنش به صحبت‌های رضوی گفت: امیدوارم آقای رضوی صحبت‌هایشان انتخاباتی نباشد و شهرداری تهران نیز تاکنون به وظایفش عمل کرده است. بنده مطمئنم که آقای رضوی حتی شماره من را ندارند ولی بنده با تمام معاونین آب منطقه‌ای جلسه داشته‌ام.

رضوی نیز در پاسخ به صحبت‌های یزدانی گفت: موضوعاتی که مطرح کردم انتخاباتی نیست و بنده قصد شرکت در انتخابات را ندارم ما آماده‌ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم و دنبال انتخابات نیستیم اما تجربه نشان داده شهرداری همیشه درگیر انتخابات بوده است و شهردار تهران در پرده غیبت است.

معاون عمرانی استانداری تهران نیز در پاسخ به این صحبت گفت: ان شاءالله که ایشان به زودی ظهور می‌کند.

زندیشه قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز در پاسخ به صحبت‌های رضوی گفت: شهردار تهران در جلسات هیئت وزیران حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.