رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نسبت به جاری شدن سیلاب و رواناب در نقاط مرتفع استان مانند طرقبه و شاندیز و نیشابور هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب و رواناب در نقاط مرتفع خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی پور گفت: روز گذشته در نقاط مختلف خراسان رضوی بارندگی‌های رگباری و پراکنده داشتیم که بیشترین بارش از نیشابور با ۱۰.۷ میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در ایستگاه فرودگاهی مشهد نیز ۳.۷ میلیمتر بارندگی داشتیم، افزود: نقاط مختلف خراسان رضوی از جمله قوچان، سبزورار و جغتای هم بارندگی گزارش شده است.

وی با اشارره به اینکه در اطراف سبزوار و ارتفاعات نیشابور مانند روستای «فدیشه» بارندگی به شکل تگرگ بوده است، ادامه داد: امروز بعد از ظهر خراسان رضوی به تدریج تحت تأثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می‌گیرد که به دنبال آن افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد را پیش بینی می‌کنیم و انتظار می‌رود از اواخر وقت امروز شروع مجدد بارش‌ها را در سطح خراسان رضوی داشته باشیم.

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت با بیان اینکه این سیستم بارشی فردا گسترش پیدا می‌کند و در غالب نقاط استان بارندگی داریم، ادامه داد: بارش‌ها به شکل رگباری است که در برخی نقاط مرتفع استان همراه با رعد و برق است، بنابراین با توجه به رگباری بودن بارش‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در برخی نقاط مرتفع از جمله دامنه‌های بینالود مانند طرقبه و شاندیز و نیشابور، نقاط جنوبی و غربی استان شاهد آبگرفتگی و جاری شدن رواناب باشیم که به محصولات زراعی مانند زعفران آسیب می‌رساند و لازم است کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

قائنی پور ادامه داد: امروز به طور متوسط حدود ۳ تا ۴ درجه افزایش دما داریم اما برای فردا  ۴ تا ۶درجه کاهش دما را در سطح استان به ویژه نیمه شمالی پیش بینی میکنیم.

وی ادامه داد: حداکثر دمای امروز مشهد ۲۴+درجه سانتیگراد پیش بینی شده که فردا این بیشینه دما در مشهد به ۱۸+درجه می‌رسد.

رئیس اداره کل پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شب گذشته قوچان با دمای ۲+ درجه و سرخس با دمای ۲۷+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.