کاروان طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین پس از ۷۴ روز امروز با استقبال مسئولان استانی، هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم به مشهد الرضا (ع) بازگشت.

کاروان طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین به مشهد بازگشت

به گزارش قدس آنلاین،مسئول این کاروان پیاده در حاشیه مراسم استقبال از کاروان پیاده مشهد به کربلا گفت: اعضای این کاروان مرداد ماه امسال سفر معنوی خود را با پای پیاده از مشهد به کربلای معلی آغاز کرده بودند.

محمد رجبی افزود: کاروان پیاده مشهد به کربلا با عنوان "انصار الحسین(ع) "  امسال برای نوزهمین سال متوالی این سفر را با هدف زنده نگه داشتن قیام ابا عبدالله الحسین، نشر و گسترش معارف حسینی و نیز تبلیغ قیام عاشورا به صورت نقطه به نقطه در شهرها و روستاهای مسیر در ایران و عراق، در پیش گرفت.

وی ادامه داد: اعضای این کاروان شامل ۱۰۰ نفر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان بودند که از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) شهرک شهید رجایی مشهد گفت: این افراد همزمان با اربعین حسینی به کربلای معلی وارد شدند و بعد از پایان ماه صفر به مشهد بازگشتند.

رجبی افزود: این کاروان بعد از حضور در مراسم اربعین حسینی و زیارت اماکن مقدسه نجف، کربلا، کاظمین و سامرا، امروز به مشهد مقدس رسید.

در مراسم استقبال از کاروان طولانی‌ترین پیاده روی اربعین حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی در مورد فضیلت و آثار زیارت امام حسین (ع) سخنرانی کرد.

کاروان طولانی ترین پیاده روی اربعین امسال نوزدهمین سال است که با حضور اقشار مختلف مردم با پای پیاده از مشهد به کربلا اعزام شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.