مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طی روزهای آینده طرح خرید حمایتی زعفران از کشاورزان با قیمت واقعی آغاز می شود.

حمایت از زعفرانکاران با طرح خرید حمایتی زعفران

به گزارش قدس آنلاین، حمید جنتی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه کشاورزان برای فروش زعفران خود نگرانی نداشته باشند، گفت: با ابلاغیه ای که از سوی وزیر کشور ظرف چند روز آینده اعلام می شود، خرید زعفران از کشاورزان با قیمت واقعی آغاز می شود.

او تصریح کرد: در تمامی شهرستان های خراسان رضوی با نصب بنر و روش های اطلاع رسانی ،  نحوه خرید زعفران به کشاورزان اطلاع داده می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه فروش محصول با قیمت واقعی حق کشاورزان است،گفت: کشاورزان می توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی شهرستان خود نسبت به فروش زعفران اقدام نمایند.

جنتی افزود: خرید حمایتی زعفران با هدف جلوگیری از افت قیمت و ضرر و زیان زعفرانکاران صورت می گیرد که قیمت های اعلام شده به مراتب بسیار بیشتر از قیمت های بازار است.

پارسال سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.