وزیر میراث فرهنگی گفت: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح است و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کند و اگر لغو روادید ممکن نیست هزینه آن کاهش یابد.

پیگیر لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی هستیم

قدس آنلاین: علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست اخیر گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری گفت: سیاست ارتقای گردشگری با کشورهای منطقه ای چندی است در دستور کار ماست. در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه ای را که حدود هفتاد درصد از گردشگری را شکل می دهد تقویت کنیم. 

وی افزود: یکی از کشورهایی که جزء بازارهای هدف ماست عمان است و از سال گذشته روادید یکطرفه به عمان داشتیم. گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است، به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و به همین دلیل با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است. 

وزیر گردشگری تاکید کرد: ما توافق نامه ای با عمان امضا کردیم که تا سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و طرفین هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود. 

مونسان با بیان اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بوده، ادامه داد: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح شد و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کنند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری ها و جلساتی که داریم می توانند هزینه روادید را کاهش دهند. 

وی افزود: مقرر شد نمایشگاه دائمی با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دشتی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.

ادامه دارد ...

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.