عضو شورای اسلامی شهر مشهد تشکیل شبکه خادمیاران رضوی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام آستان قدس رضوی باعث شد خدماتی که از سوی مردم به زائران ارائه می شد نظم خاصی پیدا کند.

تشکیل شبکه خادمیاران رضوی باعث نظم دهی خدمات مردمی به زائران شده است

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی فیضی، گفت: پیاده‌روی زائران رضوی یک رخداد بزرگ دینی بوده و فراز مهمی که در این رویداد به چشم می‌خورد روند رو به توسعه مشارکت مردمی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: من به‌عنوان خادم مردم مشهد ظرف سه سال متوالی برآیند خدمت به زائران پیاده رضوی را دنبال می‌کنم و هرسال نسبت به سال گذشته این مشارکت توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که از موکب‌های مسیر نیشابور، قوچان و فریمان با تیم هلال‌احمر داشتم مشارکت مردم به‌ویژه در اسکان زائران با توجه به سردی هوا قابل ‌توجه و چشمگیر بود. شاهد بودم که خانواده‌ای در دو روز گذشته منزل شخصی خود را برای اسکان زائران اختصاص داده بودند و خود در منزل اقوام اقامت می‌کردند.

فیضی اقدام دستگاه‌ها و نهادهایی چون آستان قدس رضوی، شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و نهادهای امنیتی و نظامی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دستگاه‌ها در سایه اعتماد به مردم هم‌افزایی بسیار خوبی داشتند. هر جا که شاهد مشارکت و حضور مردم بودیم کار هرچند سخت ولی با موفقیت انجام می‌شد و امیدواریم روزی برسد این رخداد بزرگ خدمت به زائران همچون کربلا فراگیر شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص محوریت آستان قدس در خدمت به زائران پیاده در دهه آخر صفر بیان کرد: آستان قدس از جمله نهادهای انقلابی است و به‌طور مستقل و مشارکتی طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشته و امکاناتی که در اختیار دارد، اقدامات خوبی در خدمت به زائران انجام داده است. اینکه امسال این نهاد به‌ عنوان محور خدمت به زائران پیاده قرار گرفت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در سال‌های آینده هم‌افزایی دستگاه‌ها بیشتر باشد تا خدمات بهتری ارائه شود.

فیضی با اشاره به تجربه مستمر و دائم آستان قدس رضوی در خدمت به زائران تأکید کرد: اگر این تجربه به دستگاه‌ها و نهادهای دیگر منتقل شد، خدمت به زائران در ایام پایانی ماه صفر بهتر و باشکوه‌تر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم همه دستگاه‌های خدمتگزار در سامانه‌ای ثبت شوند تا به‌ صورت یکپارچه این پروژه بزرگ خدمت‌رسانی رقم بخورد و هم‌افزایی دستگاه‌ها به نحو احسن پیش رود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در پایان اظهار کرد: نهادهای دولتی بایستی زمینه مشارکت مردمی را در میزبانی از زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) را تسهیل کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.