مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: فرمانداران خراسان رضوی مکلف به اجرای سیاست‎های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل بوده و باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

زیرساخت‌های برق و سایبری؛ اولویت‌های سازمان پدافند غیرعامل خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، علی‌رضا قامتی ، افزود: با توجه به مصوبه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی در تمامی پروژه‎هایی که از محل اعتبارات دارایی و درآمدها اجرا خواهند شد و مورد موافقت‎نامه قرار می‎گیرند، باید الزامات پدافند غیرعامل در آن‌ها دیده و رعایت شود.

وی اظهار کرد: حتی اگر دستگاهی در حوزه تهدیدات دشمن، مصونیتشان مورد توجه قرار می‎گیرد و نیاز به اعتبار دارند می‎توانند از محل اعتبارات بند "ج" تبصره 21 اعتبارات سال 98 برای مصون‌سازی خودشان در برابر تهدیدات دشمن منظور کنند.

قامتی با بیان اینکه «اولویت‎های سال جاری بیشتر در حوزه زیرساخت‎ها به خصوص برق و سایبری است»، عنوان کرد: موضوعات مرتبط با پدافند زیستی هم در کارگروه مربوطه مورد توجه قرار گرفت و براساس آن باید از حداقل سموم و آفت‌کش‌ها استفاده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی تاکید کرد: استانداردهای مورد نیاز در پدافند زیستی باید مورد توجه کارگروه بهداشت و درمان و کارگروه زیستی قرار گیرد، همچنین با تأسی از کارگروه‎های استان، شهرستان‌ها نیز باید این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه هنوز در شهرستان‌ها موضوع پدافند غیرعامل به خوبی فرهنگ‌سازی نشده، اما نگاه فرمانداران با رویکرد استاندار و اعضاء شورای پدافند غیرعامل رویکردی است که باید به برنامه و سیاست‌های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود.

قامتی با اشاره به اینکه «دشمن پس از شکست در تمامی عرصه‎ها امروز در حوزه سایبری ورود کرده است»، گفت: براساس اطلاعات به دست آمده پنتاگون در پایان سال گذشته اعلام نموده دیگر با ایران جنگ نظامی نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه دشمن در حوزه زیرساخت‎ها به خصوص سایبری تمام توان خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته و در این حوزه نفوذهای حداقلی را داشته، اما باز هم ناموفق بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: دشمنان اعلام کرده‎اند که اگر زیرساخت برق و انرژی را از بین ببرند طی چند ساعت خواهند توانست موضوعات را امنیتی کرده و ایران را با مشکلات جدی مواجه کنند، اما خوشبختانه طی چند سال گذشته در این خصوص تمامی وزارتخانه‎ها ورود جدی داشته‎اند.

وی اظهار کرد: امروز در بسیاری از بخش‎ها در برابر تهدیدات دشمن مصون هستیم، به خصوص اینکه در ابلاغیه بودجه برای تمامی حوزه‌ها ملاحظات پدافند غیرعامل دیده‌ شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اینکه در برابر لایه‌های تهدید دشمن به اصل بازدارندگی دست‌ یابیم، باید اهداف در ابعاد مختلف تعریف و اولویت‌های آن تعیین شود. 

وی بیان کرد: تحت هیچ شرایطی ماموریت‎های مهم نباید متوقف شود و ابزارهای لازم را برای تداوم آن فعالیت‎ها باید تهیه کنیم.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.