قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه‌ای رونمایی کرده‌اند که تحقیقات استیضاح از رئیس‌جمهور این کشور را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند.

ورود تحقیقات استیضاح از ترامپ به مرحله جدید

قدس آنلاین؛ اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه از قطعنامه‌ای رونمایی کردند که در آن ملاک‌های لازم برای پیشبرد تحقیقات استیضاح از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تشریح شده است. 

این قطعنامه قرار است پنجشنبه در صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شود. این رأی‌گیری در شرایطی برگزار می‌شود که در آمریکا از قانونگذاران دموکرات خواسته شده با برگزاری جلسات علنی استیضاح، روند پیشبرد تحقیقات استیضاح را شفاف‌تر کنند.

پیش‌نویس ۸ صفحه‌ای قطعنامه تازه‌رونمایی‌شده خواستار برگزاری جلسات علنی استیضاح است. در این قطعنامه، علاوه بر این، به صورت مشخص اشاره شده که کمیته  امور قضایی مجلس نمایندگان درباره تصمیم به استیضاح یا عدم استیضاح ترامپ تصمیم خواهد گرفت.

روسای چهار کمیته در مجلس نمایندگان که در حال پیشبرد تحقیقات استیضاح از ترامپ هستند در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «مجلس نمایندگان در تحقیقات استیضاح اقدام به گردآوری شواهد گسترده‌ای کرده است و به زودی مردم آمریکا به صورت علنی در جریان سخنان شهود قرار خواهند گرفت. قطعنامه‌ای که امروز در کمیته قواعد مجلس نمایندگان معرفی شده به مشخص کردن مسیر پیش رو [برای پیشبرد تحقیقات استیضاح] پرداخته است.»

دونالد ترامپ پیش از این در همکاری مقام‌های کاخ سفید با تحقیقات استیضاح اخلال ایجاد کرده و گفته جز در صورت رأی کامل مجلس نمایندگان به این تحقیقات، کاخ سفید با آن همکاری نخواهد کرد. نمایندگان دموکرات، ترامپ را تهدید کرده‌اند در صورت مانع‌تراشی در روند تحقیقات، او را به «ممانعت در اجرای عدالت» متهم خواهند کرد.

قطعنامه مذکور علاوه بر این به دموکرات‌ها اجازه می‌دهد متن سخنان شهود در جلسات غیرعلنی استماع که تا به حال برگزار شده را با لاک گرفتن بخش‌هایی از آن منتشر کرده و آنها را علنی نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.