رییس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی خراسان رضوی از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کونگ‌فو بانوان در تربت جام خبر داد.

آغاز رقابت‌های انتخابی تیم ملی کونگ‌فو در تربت جام
به گزراش قدس آنلاین ، قربان اعظمی درباره آخرین دوره کلاس‌های مربی‌گری هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی خراسان رضوی اظهار کرد: کلاس‌های مربی‌گری درجه ۳ با مجوز فدراسیون و با نظارت اداره کل ورزش و جوانان از ۹ تا ۱۴ مهر و در ۱۲ سرفصل برگزار شد. به علت اربعین حسینی آزمون پایانی با تاخیر و در تاریخ ۳ و ۴ آبان برگزار گردید. ۵۰ نفر نیز در این آزمون شرکت کردند.

وی در خصوص سایر برنامه های آموزشی این هیات بیان کرد: پیش از این سه سال قبل دوره‌های مربی‌گری درجه یک و درجه سه برگزار شدند، در بهمن و اسفند امسال دوره درجه ۲ را برگزار خواهیم کرد.

رییس هیئت کونگ فو و هنرهای رزمی خراسان رضوی درباره تعداد پایگاه‌های فعال هیئت در سطح استان عنوان کرد: ۲۰۰ باشگاه ورزشی در مشهد داریم. در کل خراسان رضوی، ۲۰ شهرستان نیز حداقل ۲ باشگاه کونگ فو و هنرهای رزمی دارند.

اعظمی ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مربی رسمی و سازمان یافته در استان داریم که بیمه شده هیئت کنگ فو هستند. تعداد زیادی نیز زیر نظر هیئت‌های ورزشهای رزمی و ورزش های همگانی فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه تعداد زیادی از ورزشکاران خود را تحت پوشش بیمه قرار نداده اند. تخمین ما این است که حدودا ۵ هزار نفر در حال فعالیت در رشته کونگ‌فو و هنرهای رزمی هستند.

وی در خصوص میزبانی از مسابقات کشوری گفت: مسابقات کشوری کونگ فو نیمه آزاد بانوان در رده سنی بزرگسال از امروز، ۸ آبان در تربت جام و با حضور مربیان و مسئولین فدراسیون برگزار می‌شود، این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی برای جام جهانی را دارد.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.